• IPsoft/

IPsoft omnämns i “Where Are They Now?”-sektionen av Gartners rapport “Cool Vendors in AI for Conversational Platforms”

Report this content

New York den 26 september 2018 - IPsoft, ledande inom kognitiva AI-lösningar och automatiserade plattformar för stora företag och organisationer, har som enda leverantör omtalats i sektionen “Where Are They Now?” i Gartners rapport “Cool Vendors in AI for Conversational Platforms, 2018” till följd av ett framgångsrikt år av tillväxt för bolaget.  Efter lanseringen av 1Desk och Amelia  Marketplace fortsätter IPsoft att se en allt större tillämpning bland världens Fortune 1000-företag.

- Vi är stolta över att Gartners rapport erkänner och bekräftar vår position bland världens ledande AI-företag. Våra lösningar är en kritisk del i företags digitala transformation och tillväxt. Det är en stor ära att bli omnämnda i rapporten, säger Chetan Dube, vd på IPsoft.

IPsoft har nyligen lanserat Marketplace och 1Desk. IPsofts nya lösningar gör det enkelt för företag att sätta AI:n Amelia - företagets digitala kollega och branschens mänskligaste AI-plattform - i arbete. Både Marketplace och 1Desk gör det enkelt att skala upp AI- applikationer i olika branscher.

Gartner-rapporten som refereras till i detta pressmeddelande är: “Cool Vendors in AI for Conversational Platforms”; (24 juli 2018) by Van L. Baker, Werner Goetz, Jason Wong

Ytterligare branscherkännande:

Gartner, Cool Vendors in IT Operations Management, 2013, april 2013 - A Cool Vendor

Om Cool Vendor Reports

Gartner understöder inte någon särskild leverantör, produkt eller tjänst som omnämns i Gartners research och publikationer och råder heller inte användare att bara välja de säljare som har högsta betyg eller annan särskild beteckning. Gartners researchpublikationer består av organisationens samlade åsikter och bör inte tolkas som rena fakta. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckta eller underförstådda, avseende denna research, inklusive eventuella garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

Elin Sivard
Telefon: 073 05 501 50
E-mail: ipsoft@angseliusronn.se

Om IPsoft
IPsoft är världsledande inom artificiell intelligens (AI), automatiserar IT- och affärsprocesser och har utvecklat Amelia, branschens mest mänskliga AI-plattform. Amelias emotionella intelligens och förmåga att i dialog med användarna kontinuerligt lära sig mer och mer gör henne till marknadens enda AI som fullt ut förstår användarens behov och avsikter. Amelia är utbildad på 100 språk och skapar konkreta affärsfördelar, inklusive lägre driftskostnader, högre kundnöjdhet och ökad produktivitet hos medarbetare.
    IPsoft har också utvecklat 1Desk, världens första plattform för end-to-end-lösningar för och med digitala medarbetare. 1Desk används för att dela tjänster som exempelvis IT-support, kundtjänst och andra tjänster som används av många medarbetare och kunder.
   IPsoft huvudkontor ligger i New York, USA. Bolaget har också kontor i 13 andra länder runt om i världen och hjälper 550 av världens ledande varumärken att förbättra sina organisationer, däribland mer än hälften av världens största IT-leverantörer.