• Iquity Systems/

InfoTel Nordiska AB ägt av Iquity Systems (noterat på SBI-listan) har nu genomfört sin omstrukturering till Internetbase

Report this content

INFOTEL NORDISKA AB ÄGT AV IQUITY SYSTEMS (NOTERAT PÅ SBI-LISTAN) HAR NU GENOMFÖRT SIN OMSTRUKTURERING TILL INTERNETBASERAD OPERATÖR OCH BYTER NAMN TILL 9550 COMMUNICATIONS AB InfoTel Nordiska AB, som drivit GratisTel-tjänsten byter namn till 9550 Communications AB och omstruktureras till ett virtuellt kommunikationscenter. 9550 Communications kommer att fr. o m 3 april i år erbjuda förbetald telefoni (pre-paid) på det fasta nätet, reklamfinansierad telefoni som bonus beroende på hur mycket man betalar in på sitt 9550 konto samt, 'call away from home'. Call away from home som 9550 Communications kommer att erbjuda betyder att abonnenten kan ringa från vilken telefon som helst på det fasta nätet och belasta sitt personliga webbaserade konto hos 9550 Communicatons. Bolaget skall även förhandla om att erbjuda 9550 Communications abonnenter mobiltelefoni via en virtuell mobillicens. Eftersom konceptet bygger på pre-paid-lösningar förekommer inga räkningar, i stället finns en personlig samtalsspecifikation för 9550 Communications kund på en personlig hemsida hos www.9550.se.(fn. http://www.9550.net). 9550 Communications fokuserar sig på gruppen mellan 18-30 år som är Internet-användare, mobila och nyttjar bl. a. e-handel och Internetbanker. En undersökning bland GratisTel:s 77.000 befintliga abonnenter med e- mailadress visar att 92% ställer sig positiva till 9550 Communications konceptet och önskar att ansluta sig. 9550 Communications har även ett in-house media-och produktionsbolag, M4U (Media for you) som bedriver mediaförsäljning samt produktion av reklammeddelanden för GratisTel samt banners på för de personliga hemsidorna som varje abonnent erbjuds via 9550 Communications. Samtliga tjänster bygger på IQ-Plattformen och är utvecklade av mjukvaruföretaget Iquity Systems AB http://www.iqutiy.com . Iquity Systems har licenstagare som driver liknande tjänster runt om i världen som t.ex. McCann-Erickson, British Telecommunications, Siemens, Bouygues Telecom etc. FÖR MER INFORMATION VÄNLIGEN KONTAKTA: Peter Landgren Iquity Systems +46 8 506 200 00 Peter Brodén 9550 Communications +46 709 99 62 64 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/10/20000210BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/10/20000210BIT00600/bit0002.pdf