Iquity Systems erhåller aktier för 2,3 miljoner US-dollar i Australien

IQUITY SYSTEMS ERHÅLLER AKTIER FÖR 2,3 MILJONER US-DOLLAR I AUSTRALIEN STOCKHOLM, SWEDEN Iquity Systems licenstagare i Australien, Optecom Limited, har beslutat att börsnotera företaget. Det totala börsvärdet är 44 miljoner USD varav Iquity Systems äger 5,5 %. Optecoms tjänster kommer att baseras på IQ- plattformen från Iquity Systems och innefatta till exempel fast och mobil telefoni, WAP, Internet och interaktiv TV. Iquity Systems är ett globalt mjukvaruföretag inom CRM-segmentet som utveckalr och tillhandahåller avancerade system för röst-, Internet-, och videoinnehåll - alla med prissättning baserad på ett system - IQ-plattformen. IQ-plattformen är ett modulbaserat mjukvarusystem som innehåller rating, settlement, content logic, servers management, subsribers management och individualised profiling. Applikationer baserade på IQ- plattformen är för närvarande OptPay för realtidsbaserad prissättning och förbetalning, NicetNet för kontroll av priser och innehåll på Internet, View4U för digital och analog TV samt GratisTel för individuellt anpassad reklam och information via det fasta och mobila telenätet. Bland Iquity Systems licenstagare återfinns bland andra 9550 Communications, British Telecom, McCann-Erickson, Siemens and Bouygues Telecom. För ytterligare information, välkommen att kontakta: Peter Landgren, VD, telefon: +46 8 506 20 000, mobil: +46 70 875 39 39. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/29/20000329BIT00290/bit0002.pdf