Iquity systems i strategisk allians med NTT Communicationware

IQUITY SYSTEMS I STRATEGISK ALLIANS MED NTT COMMUNICATIONWARE IQUITY SYSTEMS HAR TECKNAT ETT STRATEGISKT SAMARBETSAVTAL MED JAPANSKA NTT COMMUNICATIONWARE. AVTALET OMFATTAR GEMENSAM UTVECKLING, FÖRSÄLJNING OCH SUPPORT AV IQUITYS PRODUKTER PÅ DEN ASIATISKA TELEKOM- OCH MEDIAMARKNADEN. NTT COMMUNICATIONWARE är en oberoende organisation inom det japanska företaget NTT - Japans främsta och världens största telekomföretag. NTT Communicationware har utvecklat NTTs telekomnätverk samt informationssystem och har mycket stor kunskap inom nätverksintegration. Företaget erbjuder komplett support för nätverk som stödjer multimedia i olika miljöer, alltifrån telefoner till Internet. NTT Communicationware samarbetar med företag i bl a Indonesien och Kina för att bygga globala kommunikationssystem och utveckla framtidens datorteknologi. IQUITY SYSTEMS dynamiska IQ-plattform består i grunden av sex moduler för prissättning, hantering av betalningstransaktioner, abonnentadministration, individanpassad profilering, innehållslogik och tjänstehantering. Dessa moduler kan kombineras till olika produkter som exempelvis OptPay, NicetNet, GratisTel och View4U. Företag inom kommunikationsindustrin idag strävar hela tiden efter att framhålla det som är unikt med företaget samt hitta nya intäktsströmmar. Iquity Systems realtidsbaserade produkter för Customer Relationship Management (CRM) erbjuder tele-, Internet- och TV-operatörer helt nya möjligheter för individanpassad information till abonnenter, paketering av tjänster, modeller för prissättning och betalning, samt innehållslogik. - Jag ser framför mig att telekomlösningar i kombination med reklam kommer att bli ett oumbärligt verktyg för individanpassad marknadsföring, säger Naoaki Ikeda, Senior Vice President för NTT Communicationware. Iquity Systems är ett av de främsta företagen inom detta område och jag ser fram emot att kunna utvidga marknaden genom vårt samarbete. - Samarbetsavtalet med NTT Communicationware är lika viktigt som det avtal Iquity Systems tecknade med Cisco Systems för en tid sedan, säger Peter Landgren, CEO för Iquity Systems. Samarbetet innebär att Iquity Systems fortsätter sin strategi att, tillsammans med partners, utveckla och leverera nya, innovativa IQ-applikationer för framtidens kommunikationsmarknad. - Genom att anpassa Iquitys produkter till japansk standard samt utveckla nya produkter baserade på IQ-plattformen tillsammans med NTT Communicationware, säkerställs att vi ligger steget före konkurrenterna på den asiatiska marknaden, säger Peter Landgren. Avtalet stärker vår ställning som den främsta leverantören av realtidssystem för prissättning och innehållslogik på en marknad där de olika tjänsterna i allt större utsträckning smälter samman. För ytterligare information, vänligen kontakta: Peter Landgren, CEO, Iquity Systems, Inc. Mobil: 0708-75 39 39 E-post: peter.landgren@iquity.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/06/20000406BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/06/20000406BIT00600/bit0002.pdf