• Iquity Systems/

Report this content

Iquity Systems Inc. redovisar stark tillväxt under första halvåret och tillsätter nytt management för vidare expansion. Styrelsen föreslår nyemission. Iquity Systems Inc. redovisade en försäljningsökning på över 100 % under årets första sex månader. Bolagets omsättning uppgick under perioden till 22 MSEK. Företagets unika mjukvara för mobila och fasta nät har placerat företaget som ett av de ledande i världen vilket bl.a. återspeglas av Iquity Systems etablerade samarbeten med Cisco och NTT. Ny ledning I samband med nästa fas i bolagets utveckling kommer bolagets ledningsgrupp att kompletteras med Niclas Ohlsson, Chief Technical Officer, Chief Financial Officer Edwin Boyer, tidigare Director of Business Managment på Lucent Technologies samt Vice President Sales and Marketing, Kicki Wallje-Lund, tidigare VP, Strategic Marketing and Business Development på NCR Corporation. Rekrytering av en ny VD har påbörjats och till t.f. VD har Leif Eriksson utsetts, tidigare partner på managementkonsultföretaget Lagerkvist & Partners. Bolagets nuvarande VD, Peter Landgren, har på egen begäran sagt upp sin anställning. Nyemission Iquity Systems styrelse har beslutat att genomföra en nyemission i bolaget med företräde för befintliga aktieägare. Nyemissionen är planerad att genomföras under hösten 2000. Prospekt som kommer att innehålla delårsrapport och övrig ekonomisk information kommer att distribueras till samtliga aktieägare under början av hösten 2000. "Iquity Systems har nått en viktig punkt i sin utveckling. Försäljnings- och utvecklingsmål har uppnåtts. Med ett nytt managementteam med internationell kompetens skapar vi förutsättningar för bolagets fortsatta utveckling. Samtidigt sätter vi mycket värde på Peter Landgren insats och engagemang under de gångna tre åren och accepterar Peters beslut om att söka nya utmaningar", kommenterar Iquity Systems Inc:s styrelseordförande Anders Lönnqvist. "Orsaken till att jag avgår är dels personliga skäl samt att Iquity Systems nu står inför en ny fas. Genom förstärkningen av ledningen står Iquity Systems väl rustat att gå ifrån enterprenörsfasen till att växa som ett industriellt och globalt mjukvaruföretag" säger Peter Landgren. För mer information kontakta: Leif Ericsson, t.f.CEO Iquity Systems Inc. Telefon: 08-506 20 000 Carina Carlsson, Marketing Manager Iquity System AB Telefon: 08-506 20 000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/05/20000905BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/05/20000905BIT00730/bit0002.pdf