Iquity Systems Inc. tillförs drygt 130 miljoner kronor

Iquity Systems Inc. tillförs drygt 130 miljoner kronor genom nyemission Iquity Systems tillförs drygt 130 miljoner kronor genom den avslutade nyemissionen av aktier och konvertibla förlagslån. Långivare har i samband med nyemissionen utnyttjat möjligheten att genom kvittning omvandla lån för motsvarande cirka 58 miljoner kronor till aktier och konvertibla förlagslån. - Emissionslikviden ska användas för en utökad och fokuserad satsning på försäljning och marknadsföring av bolagets systemplattform och produkter, säger Leif Eriksson, VD i Iquity Systems Inc. Bokslutskommuniké för verksamhetsåret 2000 kommer att presenteras under februari 2001. För ytterligare information, kontakta: Leif Eriksson, VD, Iquity Systems Inc., telefon 08-506 200 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/20/20001220BIT00960/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/20/20001220BIT00960/bit0002.pdf