Iquity Systems integrerar IQ-Plattformen i Cisco:s New World Ecosystem

IQUITY SYSTEMS INTEGRERAR IQ-PLATTFORMEN I CISCO:S NEW WORLD ECOSYSTEM 23 FEBRUARI, 2000 - IQUITY SYSTEMS MEDDELADE IDAG ATT DE SKALL INGÅ I "THE CISCO NEW WORLD ECOSYSTEM" OCH ANPASSAR SINA APPLIKATIONER TILL "CISCO'S SERVICE PROVIDER PLATFORMS" Iquity Systems utvecklar och levererar avancerade system för Content och Rating-logik som gör det möjligt för operatörer av telefoni-, Internet-, och TV- tjänster, att erbjuda unik funktionalitet och konvergens. "Cisco's New World Ecosystem" är en sammanslutning av teknologipartners som arbetar för att hjälpa och stödja tjänsteleverantörer att snabbt installera och lansera nya och innovativa telekommunikationstjänster. Dessa partners stöder även Ciscos arkitektur. Som en del av "The Ecosystem", kommer Iquity Systems' expertis samt applikationer för att utveckla, sälja och stödja innovativa lösningar att läggas till Ciscos plattformar. Iquity Systems kan då expandera som företag och fortsätta att öka marknadsandelar och vinst i segment där skalbarhet är en förutsättning. Cisco bygger ett "New World" multi- tjänstnätverk runt en öppen, skalbar arkitektur och som en Ecosystem- partner, kommer Iquity Systems produkter att räknas till Ciscos utökade produktportfölj på världsmarknaden. Stuart Brown, Business Development Manager Service Provider Alliances & Operations på Cisco Systems EMEA säger: "Internet fortsätter att driva fram nya idéer på alla områden. Vi bevittnar effekten av öppenhet då många nya tjänster och applikationer uppkommer på marknaden och skapar bättre möjligheter, flexibilitet and tillväxt. Med detta partnerskap fortsätter Iquity Systems sin strategi att integrera röst-, Internet-, video-content och -rating till ett system - IQ- Plattformen. Med en sådan integration kan en leverantör av tjänster erbjuda ojämförbar service, innehålls- kvalitet och konvergent billing. Enligt Peter Landgren, CEO på Iquity Systems: "Genom att anpassa Iquity Systems plattform- tjänster till Ciscos produkter (inklusive VCO /4K, AccessPath och Ciscos 5x00 produkter), erbjuder vi ny funktionalitet till nya och befintliga installationer av Cisco system världen över. Kombinerat med nyligen skrivna avtal med system-integratörer som Sema Group och NTT Comware, kommer detta nya partnerskap att snabba på vårt genombrott på marknaden med kretskopplad telefoni och IP-baserade tjänster (VoIP, http:). Detta avtal kommer att betona vår profil som ledare av realtids rating - och content-system i en värld av konvergerande tjänster." För mer information, kontakta: Peter Landgren, CEO, Iquity Systems Mobile: +46 708 75 39 39 E-mail: peter.landgren@iquity.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/23/20000223BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/23/20000223BIT00120/bit0002.pdf