Iquity Systems och japanska NTT Comware skriver letter of intent

IQUITY SYSTEMS OCH JAPANSKA NTT COMWARE SKRIVER LETTER OF INTENT IQUITY SYSTEMS OCH JAPANSKA NTT COMWARE SKRIVER LETTER OF INTENT OM STRATEGISKT SAMARBETE AVSEENDE PROGRAMVARUUTVECKLING, FÖRSÄLJNING OCH SUPPORT AV IQ- PLATTFORMENS APPLIKATIONER. NTT COMWARE etablerades 1997 som ett fristående bolag till japanska NTT, japans främsta och världens största telekombolag. NTT Comware har utvecklat NTTs telekommunikationsnätverk och informationssystem och har mycket stor expertkunskap inom nätverksintegration. NTT Comware har ca 9.000 anställda och samarbetar med bolag i bl.a. Indonesien och Kina för att bygga globala kommunikationssystem och att utveckla framtidens datateknologi. IQUITY SYSTEMS generiska IQ-plattform utgör basen för utveckling av nya applikationer där målsättningen är att lansera 2-4 produkter per år. IQ- plattformen omfattar för närvarande OptPay@ för realtidsbaserad prissättning och debitering, NicetNet@ för styrning av pris och innehåll av Internettjänster, View4U@ för digital och analog TV, samt GratisTel@ för individuellt styrd information och reklam inom fast- och mobiltelefoni. Iquity Systems kunder inkluderar bl.a. 9550 Communications, British Telecom, McCann-Erickson, Siemens and Bouygues Telecom. "Tillsammans med NTT Comware, som ingår i världens största telekombolag kommer vi att bygga ett strategiskt samarbete som syftar till att utveckla, sälja och ge support på nya IQ Applikationer för den japanska telekommunikationsmarknaden. Avtalet som vi har med NTT Comware ska godkännas av respektive bolags styrelser i början av mars och tillsammans med det samarbetsavtal som nyligen skrevs med Sema Group, utgöra första stegen i den nya inriktningen för Iquity Systems. Iquity Systems ska tillsammans med strategiska partners utveckla och leverera nya IQ Applikationer för den framtida kommunikationsmarknaden. Detta innebär med all sannolikhet att vi kommer att omförhandla vissa av våra tidigare avtal av lands- och produktexklusiv karaktär eftersom ett flertal av våra nya IQ Applikationer inte kommer att passa våra nuvarande kunders affärsinriktning", säger Iquity Systems CEO Peter Landgren. FÖR MER INFORMATION OM IQUITY SYSTEMS VÄNLIGEN KONTAKTA: Iquity Systems AB Peter Landgren Telefon: +46 8 506 200 00 Mobil: +46 708 75 39 39 E-post: peter.landgren@iquity.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/03/20000203BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/03/20000203BIT00190/bit0002.pdf