Wise Connections köper 9550 Communications av Iquity Systems

Report this content

Wise Connections köper 9550 Communications av Iquity Systems. Teleoperatören Wise Connections, etablerad på den svenska marknaden sedan början av 2000, förvärvar operatören 9550 Communications verksamhet från Iquity Systems. 9550 Communication startade för ett år sedan och är den enda operatören i Sverige som erbjuder förbetald telefoni och Internetsurfning från ett och samma konto. Iquity Systems har sökt efter en lämplig långsiktig ägare till 9550 Communication. Affären understryker Iquity Systems strategi att fokusera på sin kärnverksamhet - utveckling och försäljning av programvara för mobila mediatjänster. - Detta är ett naturligt steg även för oss, säger Mats Düring, styrelseordförande i Wise. Vår tillväxtstrategi bygger på en offensiv marknadssatsning i kombination med lämpliga förvärv. Det är så vi tänker bli en av Sveriges ledande teleoperatörer inom ett år. Iquity Systems är pionjär och marknadsledare inom s k mobilmedialösningar, dvs programvara som gör det möjligt att sända riktade reklammeddelanden till mobilanvändare, i utbyte mot gratis eller subventionerade samtalstaxor. Iquity Systems var först ut på denna marknad med ett eget system, som idag används av teleoperatörer och mediaföretag i nio länder. Företaget har sitt huvudsäte i Stockholm och ett försäljningskontor i New York. För mer information: Kicki Wallje-Lund, VD Iquity Systems Inc, Tel 08-506 20000 Peter Brodén, vVD, 9550 Communications AB, 070-999 62 64 Björn Wiklund, VD, Wise Connections AB, 070-727 85 85 Mats Düring, SO, Wise Connections AB, Tel, 08-701 09 15 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00670/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00670/bit0001.pdf