Amerikansk myndighet förlänger supportavtal med Irisity

FÖR OMEDELBAR PUBLICERING

Amerikansk myndighet förlänger supportavtal med Irisity

Göteborg, Sverige – 2 februari 2024 – Irisity AB (publ), en ledande leverantör av AI-mjukvara för hantering av videodata, rapporterar avtalsförnyelse inklusive löpande uppdateringar med en amerikansk myndighet. Kontraktet löper årsvis (ARR) och förnyelsen för nu tredje året i rad visar att myndigheten fortsätter förlita sig på lösningen, som har tagits fram i samarbete med en amerikansk systemintegratör.

Ursprungsavtalet tecknades i december 2021 och omfattar 1200 kameror. I november 2023 förnyade kunden sin uppgraderingsplan, värd cirka 277 000 SEK per månad och fakturerad årsvis. Kunden använder produkten Irisity innoVi Enterprise i ett nätverk och en infrastruktur med exceptionellt hög nivå gällande IT- och cybersäkerhet. Irisity innoVi Enterprise är installerat lokalt, på ett fysiskt separerat nätverk. Systemet är integrerad med kundens installation av Milestone XProtect VMS (Video Management System). Installationen omfattar högsäkerhetsområden, såväl fysisk som IT-mässigt, både i centrala USA och Washington DC, och händelser från systemet övervakas från en centraliserad säkerhetscentral.

Innovi utvecklades av Agent Vi, en ledande aktör inom AI-analys och blev en del av Irisitys programsvit efter förvärvet av Agent Vi år 2022. Genom att kombinera Irisitys och AgentVi’s AI-baserade videoanalys och säkerhetsteknologier har sammanslagningen resulterat i mer avancerad och omfattande hantering av videodata och personligt anpassad AI-analys. Irisity fortsätter aktivt att utveckla och förbättra InnoVi Enterprise för att säkerställa dess fortsatta konkurrenskraft.

Den amerikanska myndigheten valde Irisitys InnoVi-programvara på grund av dess enkla installation, skalbarhet, robusthet och framför allt den höga preciscionen i systemet. Kundens kravställning på exakt detektion och spårning av vitala tillgångar är viktig för den amerikanska regeringen och Innovis AI övervakar kameror såväl innanför som utanför kritiska områden. Ett tydligt krav var från upphandlande myndighet var Innovi-AI:ns förmåga att exakt beräkna hastigheten på fordon.

I en kommentar om avtalsförlängningen och Irisitys engagemang för sina kunder säger Irisitys Chief Operating Officer, Raziel Bareket: "På Irisity stödjer vi våra kunders mål och ambitioner med engagemang och entusiasm." Denna förnyelse speglar vårt åtagande för kontinuerlig produktförbättring, vilket säkerställer att våra kunders verksamheter är utrustade med den mest avancerade och säkra teknologin.

Om Irisity
Irisitys öppna AI-plattform förbättrar exsisterande kamera- och videohanteringssystem genom att integrera ett antal avancerade AI- och metadata-drivna algoritmer. Systemet har en öppen arkitektur, inbyggda anonymiseringsfunktioner och flexibilitet i installationen (lokala servrar, molnlösning eller hybridlösning.) Med över 3000 installationer världen över litar kunder på precis detektion och analys i realtid. Plattformen förser organisationer med snabb, effektiv och korrekt data i syfte att ge bästa möjliga beslutsstöd åt den mänskliga användaren och därigenom bidra till ökad säkerhet, effektivitet och situationsmedvetenhet.

Irisity AB (publ)-aktien är noterad på Nasdaq First North Growth Market, med tickern IRIS, Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB.

Sverige | USA | Israel | Singapore | UAE | Colombia | Brazil | Argentina | Australia | United Kingdom

För ytterligare information, vänligen kontakta: Raziel Bareket, COO
E-post: raziel.bareket@irisity.com