Anna Ahlberg och Nils Malmros föreslås som nya styrelseledamöter i Irisity

Valberedningen i Irisity AB (publ) föreslår inför bolagsstämman den 22 april att Anna Ahlberg och Nils Malmros väljs in som nya ledamöter i styrelsen.

Vidare föreslås omval av Johan Zetterström och Anders Långsved till ledamöter och Lennart Svantesson föreslås omväljas till styrelseordförande. Meg Tivéus (ledamot) har avböjt omval.

Anna Ahlberg är civilekonom från Handelshögskolan i Göteborg och är verksam som CFO på Surgical Science Sweden AB. Tidigare erfarenheter inkluderar bl.a. befattningar som CFO på Vitrolife AB och affärsområdeschef på GHP Specialty Care. Nils Malmros är elektroingenjör och är verksam som CEO på DevPort AB. Han har tidigare erfarenhet från ledande befattningar inom Afry AB och Epsilon AB.

- Anna och Nils har båda gedigen erfarenhet av att bygga starka tillväxtbolag och de kommer att bidra med affärserfarenhet, finansiell kompetens och teknikkunnande i styrelsearbetet. Vi ser fram emot deras engagemang i Irisitys styrelse, kommenterar Lennart Svantesson, styrelseordförande

Irisitys valberedning representerar 34,6 procent av bolagets röster och består av Håkan Krook (representant för Chalmers Innovation Seed Fund AB), Ulf Runmarker (representant för Aktiebolaget Westergyllen och sig själv), Erik Sprinchorn (representant för TIN Ny Teknik), Erik Landolsi (representant för Pixelwise Holding AB) och Fredrik Sanell (representant för Stiftelsen Chalmers tekniska högskola). Valberedningen har sammanträtt vid flera tillfällen och har tagit del av styrelseutvärdering samt haft samtal med styrelsens ordförande och samtliga ledamöter.

Lennart Svantesson, Irisity Chairman

Telefon: +46 733 11 00 11