Irisity AB (publ) tilldelas expansionsorder för flygplatsprojekt

Göteborg, Sverige –14 maj 2024 – Irisity AB (publ), en leverantör av en öppen plattform för AI-baserad videoanalys har idag tilldelats en större expansionsorder för ett amerikanskt flygplatsprojekt för en befintlig kund belägen på USA:s västkust med vår partner Identiv.

Irisity AB (publ) tilldelas expansionsorder för flygplatsprojekt

Projekttilldelningen värderas initialt till cirka 6 miljoner SEK under en femårsperiod med start Q2 2024. Projektets leverans inkluderar Irisitys videoanalysmjukvara för större installationer, hårdvara och supporttjänster för att förbättra flygplatssäkerhetsprotokoll för både inomhus- och utomhusområden. Denna inledande fas av implementationen kommer att lägga till AI-drivna detekteringsmöjligheter till 600 befintliga IP-kameror och distribueras på plats med Intel-baserade servrar. En nyckel till valet av Irisitys mjukvara och servrar var att göra det möjligt för flygplatsen att återanvända befintliga kameror för att ge den lägsta totala ägandekostnaden och ge den bredaste operativa flexibiliteten för att köra AI-lösningar.

Den tilldelade expansionen belyser inte bara Irisitys engagemang för AI-innovation och utmärkta lösningar, utan understryker också vårt engagemang för partnerskap och kunder.

Denna information är information som Irisity AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, kl 09:00 CET den 14 May 2024.

Om Irisity
Irisitys öppna AI-plattform förbättrar existerande kamera- och videohanteringssystem genom att integrera ett antal avancerade AI- och metadata-drivna algoritmer. Systemet har en öppen arkitektur, inbyggda anonymiseringsfunktioner och flexibilitet i installationen (lokala servrar, molnlösning eller hybridlösning.) Med över 3000 installationer världen över litar kunder på precis detektion och analys i realtid. Plattformen förser organisationer med snabb, effektiv och korrekt data i syfte att ge bästa möjliga beslutsstöd åt den mänskliga användaren och därigenom bidra till ökad säkerhet, effektivitet och situationsmedvetenhet.

Irisity AB (publ)-aktien är noterad på Nasdaq First North Growth Market, med tickern IRIS, Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB.

Sverige | USA | Israel | Singapore | UAE | Colombia | Brazil | Argentina | Australia | United Kingdom | Mexico

För ytterligare information, vänligen kontakta: Raziel Bareket, COO
E-post: raziel.bareket@irisity.com