• Irisity AB/

Irisity AB (publ) tilldelas stort projekt för expansion med amerikansk kund inom transportsektorn.

Göteborg, Sverige – 19 mars 2024 – Irisity AB (publ), en leverantör av AI-driven programvara för videodatahantering, har idag tilldelats ett större expansionsprojekt för en befintlig kund i transportsektorn på USA:s östkust.

Värderat till cirka 10 miljoner SEK under en treårsperiod kommer detta projekt att levereras i flera steg där den inledande fasen redovisas som nettoomsättning i Q1 av 2024.

I projektet ingår att tillhandahålla Irisity IRIS+™ videoanalys, hårdvara och supporttjänster för att säkra broar och tunnlar. Huvudsyftet med projektet är att på ett tillförlitligt sätt stärka säkerhet och trygghet och minska potentiella risker för högtrafikerade pendlingsvägar.

Det tilldelade expansionsprojektet är ett kvitto på att Irisitys AI-innovation och spetskompetens uppskattas av kunder och även att bolagets engagemang att skapa mångåriga partnerskap med befintliga kunder fungerar.

Denna information är information som Irisity AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, kl 08:00 CET den 19 Mars 2024.

Om Irisity
Irisitys öppna AI-plattform förbättrar existerande kamera- och videohanteringssystem genom att integrera ett antal avancerade AI- och metadata-drivna algoritmer. Systemet har en öppen arkitektur, inbyggda anonymiseringsfunktioner och flexibilitet i installationen (lokala servrar, molnlösning eller hybridlösning.) Med över 3000 installationer världen över litar kunder på precis detektion och analys i realtid. Plattformen förser organisationer med snabb, effektiv och korrekt data i syfte att ge bästa möjliga beslutsstöd åt den mänskliga användaren och därigenom bidra till ökad säkerhet, effektivitet och situationsmedvetenhet.

Irisity AB (publ)-aktien är noterad på Nasdaq First North Growth Market, med tickern IRIS, Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB.

Sverige | USA | Israel | Singapore | UAE | Colombia | Brazil | Argentina | Australia | United Kingdom

För ytterligare information, vänligen kontakta: Raziel Bareket, COO
E-post: raziel.bareket@irisity.com