• Irisity AB/

Irisity skriver återförsäljaravtal med Elajo och Assemblin för AI-tjänsten IRIS i Sverige

De båda marknadsledande installations- och servicebolagen Assemblin och Elajo kompletterar nu sina leveranser med intelligent kamerabevakning från Irisity. Genom att i samband med övriga installationer även inkludera intelligenta kameror bestyckade med IRIS erbjuder Assemblin och Elajo en kvalitativ bevakningstjänst med högsta möjliga precision till sina kunder.

- Elajo och Assemblin representerar båda hög kvalité i leverans vilket passar väl med vår precisionsmjukvara, kommenterar Christian Johansson, Head of Sales West

Assemblin är verksamt i Skandinavien med en omsättning om 10 miljarder SEK. Elajo täcker 36 orter i Sverige och omsätter 1 miljard SEK. Båda företagen inkluderar nu den intelligenta kameralösningen IRIS i sina installations- och serviceerbjudanden.

För ytterligare information:

Christian Johansson, Head of Sales West

Telefon: +46 709 94 53 67
E-mail: christian.johansson@irisity.com

Irisity AB (publ) is a leader in intelligent camera surveillance. We develop deep learning powered algorithms upgrading both existing and new surveillance cameras and security systems into proactive intelligent devices. IRIS™, our fully cloud or edge-based SaaS solution, detect unwanted activity and behavior in real time with high precision at long distances.

Staying at the forefront of technology advancements we continue developing agile algorithms providing the best possible security solutions for clients worldwide.

The Irisity AB (publ) share is listed on Nasdaq First North Growth Market, with the ticker IRIS

Certified Adviser: Erik Penser Bank AB • +46 8 463 83 00 • certifiedadviser@penser.se