Kommuniké från årsstämma i Irisity AB (publ)

Kommuniké från årsstämma i Irisity AB (publ)

Vid årsstämma i Irisity AB (publ) i Göteborg idag den 30 maj 2024 beslutades följande.

Fastställande av räkenskaperna för 2023 och ansvarsfrihet

Årsstämman fastställde resultat- och balansräkningarna för bolaget och koncernen för räkenskapsåret 2023. Styrelseledamöterna och verkställande direktörerna beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.

Resultatdisposition

Årsstämman beslutade att ingen utdelning ska utgå för 2023 och att bolagets disponibla vinstmedel ska överföras i ny räkning.

Styrelseval, revisorsval, styrelsearvode och revisorsarvode

Årsstämman beslutade att antalet styrelseledamöter ska vara sju (7) utan suppleanter och att antalet revisorer ska vara ett auktoriserat revisionsbolag.

Årsstämman omvalde ledamöterna Ulf Runmarker, Christian Andersson, Dorian Barak och Anders Trygg samt valde Bjørn Skou Eilertsen, Lucas de Mendoza och Inna Kaushan till nya styrelseledamöter. Bjørn Skou Eilertsen valdes till ny styrelseordförande.

Till bolagets revisor omvaldes det registrerade revisionsbolaget Ernst & Young AB och det noterades att Linda Sallander kommer att agera huvudansvarig revisor.

Årsstämman beslutade att styrelsearvode ska utgå med 360 000 kronor till styrelsens ordförande och 180 000 kronor till envar av övriga styrelseledamöter. Årsstämman beslutade vidare att arvode till bolagets revisor ska utgå enligt godkänd räkning.

Antagande av principer för utseende av valberedning

Årsstämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att oförändrat anta gällande principer för utseende av valberedningen.

Bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om riktad emission och apportemission av aktier.

Mot bakgrund av slutförandet av förvärvet av Ultinous som offentliggjordes den 29 maj 2024 så drogs styrelsens förslag till beslut avseende emissionsbemyndigande tillbaka vid stämman och inget beslut fattades således i frågan.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Keven Marier, VD, Irisity AB (publ), +46 771 41 11 00, keven.marier@irisity.com.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 maj 2024, kl. 21:45 CEST.

Om Irisity
Irisitys öppna AI-plattform förbättrar existerande kamera- och videohanteringssystem genom att integrera ett antal avancerade AI- och metadata-drivna algoritmer. Systemet har en öppen arkitektur, inbyggda anonymiseringsfunktioner och flexibilitet i installationen (lokala servrar, molnlösning eller hybridlösning.) Med över 3000 installationer världen över litar kunder på precis detektion och analys i realtid. Plattformen förser organisationer med snabb, effektiv och korrekt data i syfte att ge bästa möjliga beslutsstöd åt den mänskliga användaren och därigenom bidra till ökad säkerhet, effektivitet och situationsmedvetenhet.

Irisity AB (publ)-aktien är noterad på Nasdaq First North Growth Market, med tickern IRIS, Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB.

Sverige | USA | Israel | Singapore | UAE | Colombia | Brazil | Argentina | Australia | United Kingdom