Kommuniké från årsstämma i Mindmancer AB (publ) 2016

Hölls i år på Lindholmen Conference Center.

Vid årsstämman i Mindmancer AB (publ), som hölls den 18 april 2016, beslutades följande:

• Stämman beslutade att fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen, att ingen utdelning skall utgå samt att ansvarsfrihet lämnas åt styrelsens ledamöter och verkställande direktören.
  • Stämman beslutade att styrelsen erhåller fem och ett halvt (5,5) inkomstbasbelopp (59 300 för 2016) att fördela inom sig. Till revisorn beslutades arvode för enligt offert.
  • Stämman beslutade till omval av de nuvarande styrelseledamöterna; Hans Ljungkvist, Göran Wolff, Johnny Berlic och Johan Zetterström samt nyval av Johan Sköld som styrelseledamot. Styrelseledamot Åke Johansson har avböjt omval. Hans Ljungkvist föreslås omväljas som ordförande för styrelsen. Till revisor valdes auktoriserade revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor, auktoriserad revisorn Staffan Landén.
  • Verkställande direktören Johnny Berlic höll ett kortare anförande och berättade om året som gått. Tillfälle för frågor gavs och nyttjades av aktieägarna.

CFO Mindmancer AB (publ)

E-mail: erik@mindmancer.se

Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: 46 8 454 32 00 eller www.remium.se.