Mindmancer AB (publ) stärker styrelsen med Lennart Svantesson och Meg Tivéus.

Göteborg — Mindmancer AB (Nasdaq OMX First North: MIND) årsstämman utsåg Lennart Svantesson till ny styrelseordförande samt Meg Tivéus till ny ledamot.

Lennart Svantesson är verkställande direktör i NAXS AB (publ). Lennart har lång erfarenhet av ledande befattningar i noterade och onoterade bolag. Han har bland annat varit VD för investmentbolaget Bure Equity AB, VD för Scribona AB, VD för Nimbus Boats AB, VD för Arthur D. Little Scandinavia AB och Senior Vice President på Volvo Personvagnar AB. Lennart har dessutom mångårig styrelseerfarenhet såväl från börsnoterade större bolag som från mindre snabbväxande teknikbolag. Han är civilingenjör från Chalmers Tekniska Högskola och har studerat ekonomi på Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet.

-        Jag har från utsidan följt Mindmancer under flera år och ser nu mycket fram emot att bli en del av Mindmancers spännande framtid och arbeta tillsammans med den nya ledningen och styrelsen, säger Lennart Svantesson, ordförande.

-        Vi är mycket glada att få in Lennart som ny styrelseordförande, hans långa erfarenhet och goda renommé kommer bli en stor tillgång och jag ser fram emot ett starkt samarbete för att fortsätta utveckla Mindmancer till framgång, säger Marcus Bäcklund, VD.

Meg Tivéus har de senaste 12 åren jobbat heltid med styrelsearbete. Hon har erfarenhet som styrelseordförande i bland annat Frösunda, Folktandvården, Solhagagruppen, Björn Axen och Arkitektkopia. Meg är även ordförande i revisionskommittéerna vid Swedish Match, Cloetta och Endomines. Meg har verkat inom flera börsnoterade bolag och start-ups. Hon har en bred operationell erfarenhet från flera olika sektorer, såsom spelindustrin (Svenska Spel, Boss Media och Nordic Gaming), logistik (Posten), detaljhandel (NK och Åhlens) samt pappersindustri (Modo, Holmen, Billerud). Meg har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm och är allmänt orädd, har humor, nyfikenhet och hög integritet.

-        Det ska bli mycket spännande och jag hoppas kunna bidra med att utveckla detta väl tekniskt förankrade företag, säger Meg Tivéus, ledamot.

-        Jag känner Meg sedan tidigare och uppskattar hennes unika industribredd, tyngd och erfarenhet som en av landets främsta styrelseproffs. Meg har en väldokumenterad styrka att bygga framgångsrika organisationer i såväl tillväxt- som mogna industriföretag. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med att utveckla bolaget, säger Marcus Bäcklund, VD.

marcus@mindmancer.se

Mindmancer AB (publ) utvecklar och levererar intelligent bevakningsteknologi. Våra patenterade videoanalysalgoritmer är självlärande system med artificiell intelligens baserad på forskning vid Chalmers tekniska högskola i Göteborg. I samarbete med ledande internationella larmcentralsnätverk, skräddarsyr Mindmancer bevakningen att förebygga skadegörelse, intrång, stöld och brand. Vi levererar intelligent kamerabevakning som en tjänst, Security as a Service (SaaS) med aktiv bevakning dygnet runt, där vi garanterar att väktare endast skickas vid verifierade intrång.

Denna information är sådan information som Mindmancer AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 april 2016 kl. 11:00 CET.

Certified Advisor: Remium Nordic AB • +46 8 454 32 00 • www.remium.se