Mindmancer får patent på coachad inlärning av intelligenta system

”Varje dag lär man sig något nytt” är ett gammalt talesätt som Mindmancer tog fasta på. Mindmancer utvecklade en teknik som lyssnar på när operatörer hanterar larm och återkopplar feedbacken tillbaka till de system som larmat, i realtid.

– Människan är en del av vår lösning i form av larmoperatören. Vår innovation gör att den artificiella intelligensen som analyserar all video hela tiden får fortsatt utbildning av alla de människor som arbetar med systemet, säger Johnny Berlic VD på Mindmancer AB.

– Denna unika återkoppling gör att bevakningssystemen blir coachade av larmoperatörerna, automatiskt. Detta är ett stort steg framåt från äldre teknologi där någon på larmcentralen aktivt behöver gå in och försöka konfigurera ett system som fellarmar för mycket.

Detta är en stor anledning till att du bör titta i de finstilta villkoren från den du tänkt köpa av. Står det till exempel att de har rätt att stänga av ditt larmsystem om det larmar för mycket så hade jag tagit det som en stor varningsflagga och kontaktat Mindmancer eller någon av våra duktiga partners, säger Johnny Berlic.

– Och om de påstår att de också har sådan teknologi så hör av dig till oss, vi är alltid nyfikna på om de mot min förmodan har rätt och faktiskt gör patentintrång, avslutar Johnny Berlic med ett leende.

Du som kund är unik. Du har dina erfarenheter, dina villkor, dina behov. Med spetskompetens inom utveckling och säkerhet är vårt syfte att leverera bevakningen som passar just dig – vare sig det handlar om stöldbegärlig egendom, skadegörelse eller skolbarn.