Mindmancer tecknar ramavtal med Mediatec

Mindmancer har tecknat ramavtal med Mediatec för försäljning av People Metric. Med detta avtal kan Mediatec erbjuda mätningar på besöksantal och hur besökarna rört sig under events till sina kunder.

– För Mindmancer innebär detta en stark samarbetspartner som på ett enkelt sätt kan erbjuda sina kunder en kompletterande tjänst som höjer värdet på hela eventet, säger Johnny Berlic, VD på Mindmancer AB.

People Metric mäter hur personer rört sig, vart de uppehållit sig och hur länge det varit personer i mätområdet framför kameran. Detta ger objektiv mätdata, ett klart kvitto på hur eventet varit utifrån besöksalternativet.

– Mässarrangörer brukar ofta redovisa hur många besökare har kommit in på mässan men detta är inte samma sak som hur många besökt just din monter i mässan. Här kommer People Metric in och skapar objektiv mätdata som dessutom kan jämföras mellan olika events och år, säger Johnny Berlic.

– Med detta ramavtal stärker vi vår portfölj med produkter som riktar sig mot mässor och events. People Metric hjälper framgångsrikt våra kunder att utvärdera vilka displayer som fungerat bäst på de event vi genomför, säger Kenneth Paterson.

Om Mediatec
Mediatec är ett av Europas största företag som integrerade tekniska lösningar till events, mässor och tv-produktioner. Mediatecs mission är att förse sina kunder med de rätta tekniska lösningarna oavsett event.

Mediatec
Kenneth Paterson, VD
Telefon: 0736-208506
Email: kp@mediatecgroup.com

Mindmancer
Johnny Berlic, VD Mindmancer AB

Mindmancer har ett aktivt förhållningssätt till säkerhet. Genom användning av kameror kan vi förebygga skadegörelse, intrång, stöld och brand. Mindmancer är marknadsledande på bygg- och skolbevakning i Sverige och stor leverantör av intelligent kamerabevakning till industriföretag. Bolaget har verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Polen samt levererar till övriga Europa och USA.

Citat

Kenneth Paterson, VD Mediatec