Mindmancer testar sextimmarsdag och förlänger öppettiderna

Gladare personal, nöjdare kunder och bättre öppettider är några av målen med Mindmancers nya projekt – att prova sex timmars arbetsdag.

Det senaste året har idén om sex timmars arbetsdag blivit verklighet och utvärderats på en rad nivåer. Nu provar Mindmancer arbetssättet i fyra månader. Med en förhoppning om effektivare och gladare personal, tror ledningen att även slutkunden blir nöjdare. Supportavdelning kommer införa tvåskift, vilket medför att kundtjänst öppnar en timme tidigare och har lunchöppet under prövotiden.

Vad tycker du som anställd om försöket?
- Det kommer nog ta lite tid att komma in i tänket kring kortare arbetsdag, men jag tycker det är spännande och tror det blir bra slutresultat, säger Sami Najami, supportmedarbetare på Mindmancer.

Varför testar ni sextimmarsdag?
- Den största förändringen av arbetstiden sedan 1973 är att datorer, Internet och smartphones gjort att många jobbar på kvällar, morgnar och helger, långt utanför åttatimmarsdagen, säger Johnny Berlic, vd på Mindmancer. Fler timmar leder inte automatiskt till att mer blir gjort så nu testar vi om färre timmar kan göra det. Förhoppningen ligger i medarbetarens ökade effektivitet, högre energinivå och gladare närvaro ger bättre resultat. I slutändan gör det oss till en attraktivare arbetsplats. Samtidigt mäter vi det mesta som vi gör och jag tror detta hjälper oss finna sätt att jobba ännu smartare.

Försöket inleds omgående och pågår fram till årsskiftet, och de nya öppettiderna gäller från måndag 26/9.

Vill du veta mer?
Johnny Berlic, VD
johnny.berlic@mindmancer.se

Denna information är sådan information som Mindmancer AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning, lagen om värdepappersmarknaden och lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg.

This information is information that Mindmancer AB (publ) is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation, the Securities Markets Act and the Financial Instruments Trading Act. The information was submitted for publication through the agency of the contact person set out above.

Certified Advisor: Remium Nordic AB • +46 8 454 32 00 • www.remium.se