Nacka tecknar ramavtal med Mindmancer

Mindmancer har vunnit Nacka kommuns upphandling av intelligent kamerabevakning. Avtalet gäller i två år och kan förlängas fram till 2018.

– Vår intelligenta kamerabevakning räddar varje år stora värden och förhindrar onödig skadegörelse. Vi är glada över att ha fått förtroendet av Nacka att leverera denna viktiga tjänst, säger Johnny Berlic, VD på Mindmancer AB.

Hur kan intelligent kamerabevakning från Mindmancer hjälpa Nackas invånare?

– Så sent som den 18 oktober i år brann en förskola i Nacka. Misstanken var att branden var anlagd, för att den startade på utsidan. En sådan brand kostar mer än det skulle kosta att få alla skolor bevakade med intelligent kamerabevakning i ett decennium. Detta är precis den typ av incidenter som vi kan hjälpa till att förhindra.

Med intelligenta kamerabevakning har vi vänt skadegörelsetrenden för många av de mest utsatta skolorna och kommunerna i Sverige. Detta har tillåtit dem, tillsammans med andra åtgärder, att skapa en positivare arbetsmiljö som även sänkt skadegörelsekostnaderna radikalt.

Jag är övertygad om att vi kan nå samma resultat i Nacka, avslutar Johnny Berlic.

Om Nacka kommun och ramavtalet
Nacka kommun gör Nacka till en attraktiv plats att leva, vistas och verka på. Här bor 95 000 personer och antalet ökar stadigt. Nacka är den näst bästa skolkommunen i Stockholms län och det finns 109 förskolor och 45 grundskolor. Ramavtalet har ingen garanterad volym under avtalstiden.

För ytterligare information kontakta:
Johnny Berlic, VD, johnny.berlic@mindmancer.se 031-789 40 01

Mindmancer har ett aktivt förhållningssätt till säkerhet. Genom användning av kameror kan vi förebygga skadegörelse, intrång, stöld och brand. Mindmancer är marknadsledande på bygg- och skolbevakning i Sverige och stor leverantör av intelligent kamerabevakning till industriföretag. Bolaget har verksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Polen samt levererar till övriga Europa och USA.

Vår intelligenta kamerabevakning räddar varje år stora värden
Johnny Berlic