Styrelsens ställningstagande till budet på IRO

Report this content

Styrelsens ställningstagande till budet på IRO Styrelsen för IRO AB (publ) har vid dagens styrelsemöte beslutat rekommendera aktieägarna att acceptera det hittills preliminära budet på 122,50 SEK per aktie för samtliga aktier i IRO enligt pressmeddelande den 16 augusti 2000. Budet, som i och med styrelsens ställningstagande är definitivt, kommer från det belgiska företaget Michel Van de Wiele N.V. med huvudanläggningar i Kortrijk i Belgien. Van de Wiele är huvudsakligen tillverkare av vävmaskiner för mattor. Budet är ett kontantbud. Affären avses att slutföras under oktober månad. För ytterligare upplysningar om köparen och det kompletta budet hänvisas till köparens pressmeddelande som publiceras samtidigt med detta meddelande. IRO AB (publ) Styrelsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/21/20000821BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/21/20000821BIT00100/bit0002.pdf