IRRAS amerikanska lån efterskänks

IRRAS lån om 832.055 dollar (cirka 6,9 millioner kronor) från det amerikanska stimulanspaketet Paycheck Protection Program (“PPP”) har blivit efterskänkt då bolaget anses ha levt upp till kraven som ställts på låntagarna om hur summan skulle användas. Beloppet kommer därför att tas upp som en intäkt i bolagets redovisning i maj.

PPP är en del av det amerikanska Coronavirus Aid, Relief, and Economic Security Act (“CARES Act”) på 2,2 miljarder dollar med syfte att stimulera ekonomin och hjälpa bolag att snabbare återhämta sig från restriktionerna på grund av covid-19.

IRRAS AB är ett globalt medicinteknologiföretag fokuserat på innovativa medicinska lösningar för att förbättra livet för kritiskt sjuka patienter. IRRAS designar, utvecklar och kommersialiserar produkter som förbättrar utfallet för patienter och minskar den totala vårdkostnaden genom att adressera komplikationer associerade med nuvarande behandlingsmetoder inom neurointensivvård. IRRAS marknadsför och säljer sina innovativa IRRAflow- och Hummingbird ICP Monitoring-produktfamiljer globalt till sjukhus, via sin egen säljorganisation i USA och på utvalda marknader i Europa samt via ett nätverk av distributörer på andra marknader.

IRRAS har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, men har även kontor i München, Tyskland samt i San Diego, Kalifornien, USA. För ytterligare information, besök www.irras.com.

IRRAS AB (publ):s aktier är upptagna till handel på Nasdaq Stockholm (IRRAS).

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sten Gustafsson
IR
sten.gustafsson@irras.com

Denna information är sådan information som IRRAS är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 maj 2021 kl. 17.30 CET.