• IRRAS/

IRRAS har rekryterat Coenraad Tamse som Vice President, International Sales

Stockholm den 11 november 2019 – IRRAS, ett globalt vårdteknologiföretag med en omfattande portfölj av innovativa produkter för neurointensivvård, meddelar idag att man har anställt dr Coenraad Tamse som Vice President, International Sales. Coenraad Tamse bidrar med drygt 20 års erfarenhet av försäljning, marknadsföring och ledarskap inom medicintekniska produkter till IRRAS. Ett av hans specialområden är att driva en kraftfull global intäktstillväxt för flertalet produktplattformar med både direktförsäljning och genom återförsäljare.

”Vi är mycket glada att kunna välkomna Coenraad till IRRAS när det nu är dags att öka tempot i planeringen inför Europa-lanseringen av våra produktlinjer IRRAflow® och Hummingbird ICP®. Coenraads erfarenhet som ledare och goda kontakter med läkare och potentiella distributionspartners kommer att vara viktiga när vi nylanserar IRRAflow i Europa och på andra internationella marknader så snart omcertifieringen av vår CE-märkning är klar”, säger Will Martin, Chief Commercial Officer på IRRAS.

”Det är verkligen spännande att börja på IRRAS, ett bolag som levererar banbrytande medicintekniska produkter till patienter över hela världen. Efter min medicinexamen bestämde jag mig för att ägna min karriär åt att lansera medicintekniska produkter som gör skillnad, och jag är glad att få fortsätta på den inslagna linjen med både IRRAflow och Hummingbird ICP. Vi har en fantastisk möjlighet att etablera IRRAS som den ledande innovatören inom neurointensivvård och jag ser fram emot att arbeta för att uppnå det målet tillsammans med mina nya kollegor”, säger Coenraad Tamse.

Coenraad Tamse kommer närmast från en tjänst som chef för Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) på Mentice, ett ledande företag inom global simulatorutbildning för kirurger. Tjänsten omfattade att följa upp kontakter med internationella medicintekniska bolag och Coenraad Tamse ansvarade då för att fastställa och utforma affärsstrategin tillsammans med ledande samarbetspartners i branschen i hela EMEA-regionen.

Innan Coenraad Tamse kom till Mentice var han Commercial Director på Delacroix – Chevalier, där han förbättrade den kommersiella strategin för företagets aktiviteter utanför hemmamarknaden Frankrike. Han genomförde även en omstrukturering av verksamheten för att bättre möta behoven hos kunder och återförsäljare. Han har också haft en ledande befattning som verkställande direktör på Tava Surgical och ansvarade för avknoppningen av affärsenheten från Brasseler USA fram till att den förvärvades fem år senare.

IRRAS AB är ett globalt vårdteknologiföretag fokuserat på leverans av innovativa medicinska teknologier till våra kunder och deras patienter. IRRAS designar, utvecklar och kommersialiserar produkter som förbättrar utfallet för patienter och minskar den totala vårdkostnaden genom att adressera komplikationer associerade med nuvarande behandlingsmetoder inom neurointensivvård. IRRAS marknadsför och säljer produktlinjerna IRRAflow och Hummingbird till sjukhus globalt, via en egen säljorganisation i USA och på utvalda marknader i Europa samt via ett nätverk av distributörer på andra marknader.

IRRAS har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, samt kontor i München, Tyskland och i San Diego, USA. För ytterligare information, besök www.irras.com.

IRRAS AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (IRRAS). Certified Adviser är Redeye AB med e-postadress certifiedadviser@redeye.se och telefonnummer 08-121 576 90.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kleanthis G. Xanthopoulos, Ph.D.
ir@irras.com

Sabina Berlin

CFO
+46 73 951 95 02
sabina.berlin@irras.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 november 2019 kl. 08:00 (CET).