Isconova AB ansöker om avnotering

Novavax, Inc., offentliggjorde den 31 juli 2013 att budet på Isconova AB (publ) förklarades ovillkorat och därmed fullföljs. Novavax, Inc., kontrollerade efter den inledande acceptfristen aktier motsvarande ca 97,4 procent av det totala antalet aktier och röster i Isconova AB (publ) , samt teckningsoptioner motsvarande 100 procent av totalt antal utestående teckningsoptioner i Isconova AB (publ).

Novavax, Inc. har också inlett tvångsinlösenförfarande av de resterande aktierna i Isconova AB (publ).

Mot bakgrund av ovanstående anser styrelsen för Isconova AB (publ) att det inte längre är motiverat för Isconova AB (publ) att verka i en noterad miljö och beslutade därför, den 21 augusti 2013, att ansöka om avnotering av Isconova AB (publ):s aktier från NASDAQ OMX First North Premier.

Sista dag för handel i Isconova AB (publ):s aktier vid NASDAQ OMX First North Premier kommer preliminärt vara två veckor efter det att NASDAQ OMX accepterat Bolagets ansökan om avnotering, och kommer att meddelas snarast efter att Isconova AB (publ) erhållit besked därom från NASDAQ OMX.

Styrelsen för Isconova AB (publ)

För ytterligare information kontakta:

Sven Andréasson, CEO Isconova
Tel: +46-701-60 60 60
E-mail: sven.andreasson@isconova.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Isconova AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument och/eller NASDAQ OMX First North Rulebook. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 augusti 2013 kl. 19:00.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen äga företräde.