Isconova presenterar vid World Vaccine Congress i Lyon

Isconova AB, ett ledande internationellt vaccinadjuvansbolag, presenterar vid World Vaccine Congress i Lyon, Frankrike, den 18 oktober.

• Anders Kärnell, medicinsk chef för Isconova, kommer att presentera “Matrix-M™ adjuvant elicits strong humoral and cellular immune responses in clinical influenza trials” med fokus på resultat från kliniska studier av vaccin för pandemisk influensa samt säsongsinfluensa hos äldre med Isconovas egenutvecklade adjuvans Matrix-M™.

Presentationen äger rum under dag 3, Stream A: Influenza Vaccines, torsdagen den 18 oktober, kl 11.55 i Palais des Congrès.

Isconova AB är ett ledande internationellt vaccinadjuvansbolag. Isconova har bred kunskap om vaccinsystem och bolaget utvecklar vaccin tillsammans med partners inom human- och veterinärområdet. Det första vaccinet som använder Isconovas nanopartikelteknologi Matrix™ lanserades på veterinärmarknaden 2006. På humanmarknaden finns ett antal vaccin under utveckling innehållande Isconovas tredjegenerations nanopartikel, Matrix-M™. Bolaget har sitt huvudkontor i Uppsala. För mer information, besök www.isconova.se

Kontakt:
Sven Andréasson, VD Isconova, tel 0701-60 60 60,