Isconova rekryterar CFO inför listning på First North

Läkemedelsbolaget Isconova har rekryterat Erik Bergman som CFO. Erik kommer närmast från Orexos dotterbolag Kibion där han har varit VD sedan 2009. Rekryteringen är ytterligare ett led inför Isconovas fortsatta expansion och ökade satsning på humanvacciner samtidigt som styrelsen har beslutat att bolaget ska förberedas för en listning på Nasdaq OMX First North.

“Erik har mångårig erfarenhet från ledande positioner inom både läkemedels- och diagnostikbolag och hans kunskaper och erfarenheter kommer att vara viktiga för oss när vi nu ökar expansionstakten samtidigt som vi ska förbereda oss för listning på Nasdaq OMX First North”, kommenterar Lena Söderström, VD Isconova AB.

Erik Bergman kommer närmast från Kibion AB där han varit VD sedan 2009. Erik var dessförinnan CFO på Orexo samt business controller inom Pharmacia Diagnostics (nuvarande Phadia). Han tillträder under hösten 2010, dock senast den första december.

Lena Söderström, VD Isconova
Tel 070-816 39 12, e-post: lena.soderstrom@isconova.se

Isconova AB är ett Uppsalabaserat forsknings- och utvecklingsföretag med en patenterad teknologi som förbättrar vacciners effekt och varaktighet. Isconova utvecklar vacciner tillsammans med partners inom veterinär- och humanmarknaderna, och har sedan 2005 produktion och försäljning av vaccinsystem på veterinärmarknaden. www.isconova.com