Isconovas Matrix-M™ adjuvans i utveckling av ett Anthrax vaccin

Fraunhofer USA Center for Molecular Biotechnology, Newark, USA har i ett pressmeddelande meddelat att de kommer erhålla upp till 9,9 Milj US dollar från NIH (National Institutes of Health) för att utveckla ett vaccin mot mjältbrand (Anthrax) som kommer att innehålla  Isconovas adjuvans Matrix-M™. Projektet finansieras med statliga medel från NIH (National Institutes of Health).

Det fullständiga pressmeddelandet återfinns på:

Länk till Fraunhofers pressmeddelande

Isconova bekräftar att Matrix-M™ är en vital beståndsdel i utvecklingsplanen för det nya vaccinet mot mjältbrand och att detaljerade samarbetsdiskussioner pågår mellan Isconova och Fraunhofer USA Center for Molecular Biotechnology .

När dessa diskussioner är avslutade kommer mer utförlig information om projektet att lämnas.

För mer information, vänligen kontakta:
Sven Andréasson, VD Isconova, tel: 0701-60 60 60
E-post: sven.andreasson@isconova.com

Isconova AB är ett ledande internationellt vaccinadjuvansbolag. Isconova har bred kunskap om vaccinsystem och bolaget utvecklar vaccin tillsammans med partners inom human- och veterinärområdet. Det första vaccinet som använder Isconovas nanopartikelteknologi Matrix™ lanserades på veterinärmarknaden 2006. På humanmarknaden finns ett antal vaccin under utveckling innehållande Isconovas tredjegenerations nanopartikel, Matrix-M™. Bolaget har sitt huvudkontor i Uppsala.

Isconova är listat på NASDAQ OMX First North (ticker: ISCO). Pareto Öhman AB är bolagets Certified Adviser. www.isconova.com

Om Matrix-M™
Matrix-M™ är Isconovas patenterade adjuvansprodukt för användning i human- och veterinärvacciner, antikroppsproduktion och immunologisk forskning.