Isconovas Matrix M™ utvalt för vidare studier

​Isconovas adjuvansprodukt Matrix M™ har valts ut av schweiziska biotech-företaget Evolva Holding SA (”Evolva”) som en av tre immunstimulerande substanser för ytterligare studier (pre-IND). Produktens egenskaper har gjort den aktuell för användning i kampen mot bioterrorism.

Isconovas Matrix M™ som bland annat används i vacciner stimulerar immunförsvaret och ökar därmed människans förmåga att stå emot infektionssjukdomar. Evolvas studie har som syfte att utveckla terapeutiska substanser med hög verkningsgrad mot oidentifierade mikroorganismer som kan komma att användas i biologisk krigföring eller bioterrorism.

”Vi är glada över att ha blivit utvalda för ytterligare studier. Det är ett kvitto på att vår teknologiplattform håller högsta klass. Matrix M™ är en mycket lovande produkt med fördelaktiga egenskaper och vi ser fram emot studiens resultat”, kommenterar Isconovas VD Lena Söderström.

Lena Söderström, VD Isconova
Tel 070-816 39 12, e-post:
lena.soderstrom@isconova.com

Isconova AB är ett Uppsalabaserat forsknings- och utvecklingsföretag med en patenterad teknologi som förbättrar vacciners effekt och varaktighet. Isconova utvecklar vacciner tillsammans med partners inom veterinär- och humanmarknaderna, och har sedan 2005 produktion och försäljning av vaccinsystem på veterinärmarknaden.
www.isconova.com

Om Matrix M™
Matrix M™ är Isconovas patenterade adjuvansprodukt för användning i vacciner för människor och vissa djurarter, antikroppsproduktion och immunologisk forskning.

Adjuvanser är ämnen som förbättrar vacciners effekt och verkningstid.

Om Evolva Holding SA
Evolva är ett schweiziskt, innovativt bolag, verksamt inom syntetisk biologi med en stark forskningsplattform.
www.evolva.com

Taggar: