Kommuniké från Isconova ABs (publ) extra bolagsstämma den 6 september 2013

Vid extra bolagsstämman i Isconova AB (publ) den 6 september 2013, fattades följande beslut i enlighet med förslag från majoritetsägaren Novavax, Inc:*)

Antalet styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma skall vara sex utan suppleanter.

Till nya styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma väljs Stanley C. Erck, Sven Andréasson och James F. Young. Stanley C. Erck valdes till styrelsens ordförande.

Stämman beslutade även att de befintliga styrelseledamöterna Peter Wells, Björn Sjöstrand och Russell Grieg fortsätter sina respektive uppdrag som styrelseledamöter.

Ersättningen till styrelsen skall vara 75.000 kr till var och en av de stämmovalda ledamöterna med undantag för Sven Andréasson och Stanley C. Erck till vilka det föreslås att ingen ersättning utgår (då de är anställda i Isconova respektive Novavax, Inc.) samt att ersättning till styrelsens ordförande skall vara 175.000 kr, dvs samma belopp som beslutades vid årsstämman 2013, men att beloppet skall fördelas mellan avgående ledamöter och tillträdande ledamöter pro rata i förhållande till den del av året (från årsstämman 2013 till årsstämman 2014) under vilken varje person varit styrelseledamot.

Stämman antog vidare ny bolagsordning med innebörd att bolagets firma ändras från ”Isconova AB” till ”Novavax AB”.

Därutöver tackade aktieägarna Gunnar Fernström och Bo Håkansson för deras arbete för och deras tid i Isconova.

*) Novavax, Inc. innehar mer än 90 % av samtliga utestående aktier i Isconova AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Sven Andréasson, VD Isconova
E-post: sven.andreasson@isconova.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Isconova AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument och/eller NASDAQ OMX First North Rulebook. Informationen lämnades för offentliggörande den 6 september 2013 kl. 11.30.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen äga företräde.

Isconova AB är ett ledande internationellt vaccinadjuvansbolag med huvudkontor i Uppsala. Isconova har bred kunskap om vaccinsystem, och bolaget utvecklar vaccin på egen hand och tillsammans med partners inom human- och veterinärområdet. Isconova är ett dotterbolag till Novavax, Inc. (NASDAQ "NVAX"). För ytterligare information om Isconova, besök vår hemsida www.isconova.com.