Delårsrapport 2001-01-01 - 2001-03-31

DELÅRSRAPPORT 2001-01-01 - 2001-03-31 · Omsättningen blev 1,7 (1,3) Mkr · Nettoresultatet blev -1,9 (-1,5) Mkr · Ny produkt breddar marknadspontential · Bolagets omsättning under 1:a kvartalet uppgår till 1,7 miljoner kronor och resultat efter finansnetto uppgår till -1,9 miljoner kronor. Under juni månad lanseras en ny produkt, IVS COMPACT, som kompletterar och breddar befintligt produktprogram att även innefatta flexibla, mindre lösningar. "ISEC får nu ett heltäckande produktprogram med heltäckande lösningar från stora integrerade - till små - säkerhetssystem. ISEC har nu större möjligheter att öka sin försäljning genom att knyta återförsäljare av mindre säkerhetssystem till sig", säger VD Niklas Barringer. Arbetet med att etablera allianser och partnerskap har intensifierats. Målsättningen är att, före halvårsskiftet teckna ett samarbetsavtal med en partner. "Vi bedömer att den bästa möjligheten till snabbare tillväxt är samarbetsavtal som ger tillgång till väl etablerade marknadskanaler", säger VD Niklas Barringer. Helsingborg 2001-05-04 För ytterligare information, vänligen kontakta: Niklas Barringer eller Hans-Åke Teinvall telefon 042-33 48 00, e-post info@isec.nu eller hemsida www.isec.nu ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/04/20010503BIT01250/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/04/20010503BIT01250/bit0002.pdf