Delårsrapport 2001-01-01 - 2001-06-30

DELÅRSRAPPORT 2001-01-01 - 2001-06-30 · Omsättningen blev 3,7 (2,7) Mkr · Nettoresultatet blev -3,2 (-3,7) Mkr · Ny produkt lanseras · ISO certifiering · Bolagets omsättning under första halvåret uppgick till 3,7 (2,7) miljoner kronor och resultat efter finansnetto uppgick till -3,2 (-3,7) miljoner kronor. Det bedöms att bolagets nuvarande affärsmöjligheter kommer att leda till ökad omsättning och förbättrat resultat under andra halvåret i förhållande till första halvåret. Bolagets nya produkt, IVS COMPACT, lanseras nu i Sverige och har bemötts positivt av befintliga och tilltänkta partners. Lansering av bolagets nya produkt samt etablering av samarbete med ledande aktörer förväntas leda till ökad marknadspenetration. Bolagets miljö- och kvalitetsarbete resulterade i certifiering under april månad. Detta förväntas resultera i en förbättrad konkurrenskraft och är en fördel i samband med bolagets samarbetsdiskussioner. Helsingborg 2001-08-24 För ytterligare information, vänligen kontakta: Niklas Barringer eller Hans-Åke Teinvall telefon 042-33 48 00, e-post info@isec.nu eller hemsida www.isec.nu ISEC Intelligent Security AB (publ) (556402-0922) DELÅRSRAPPORT FÖR PERIODEN 2001-01-01 - 2001-06-30 · Omsättningen blev 3,7 (2,7) Mkr · Nettoresultatet blev -3,2 (-3,7) Mkr · Ny produkt lanseras · ISO certifiering Verksamheten ISEC Intelligent Security AB (publ) är ett teknik-bolag som utvecklar och marknadsför audiovisuella koncept för säkerhetsbevakning och process- övervakning. Bolagets produktprogram omfattar koncept med heltäckande lösningar från stora integrerade - till små - säkerhetssystem. Verksamheten bedrivs i Sverige där bolaget tillsammans med partners levererar kompletta lösningar. Omsättning och resultat Bolagets omsättning under andra kvartalet uppgick till 3,7 (2,7) miljoner kronor och resultat efter finansnetto uppgick till -3,2 (-3,7) miljoner kronor. Nya produkter Bolagets nya produkt, IVS COMPACT, lanseras nu i Sverige och har bemötts positivt av befintliga och tilltänkta partners. Produkten kompletterar och breddar befintligt produktprogram att även innefatta flexibla, mindre lösningar för kamera-bevakning. ISEC har efter rapportperiodens slut tecknat avtal om att inleda samarbete med VCS Video Communication Systems AG i Tyskland. Detta bolag är en ledande utvecklare av avancerad teknik för digital överföring av bild och ljud. Samarbetet kommer syftar till att kombinera de två företagens unika teknologier för att uppnå en utökad produktfamilj för kamerabevakning som använder Internet för överföring av ljud och bild. Marknad Aktiviteterna har koncentrerats till hemma-marknaden och de projekt som är under upphandling. Lansering av bolagets nya produkt, IVS COMPACT, och etablering av samarbete med ledande aktörer förväntas leda till ökad marknadspenetration. ISO 9001 och 14001 Bolagets miljö- och kvalitetsarbete resulterade i certifiering under april månad. Detta förväntas resultera i en förbättrad konkurrenskraft och är en fördel i samband med bolagets samarbets-diskussioner. Större projekt Under perioden har avtal tecknats med EIAB, El & Industrimontage Svenska AB, om att leverera ett fjärrstyrningssystem med avancerad kamera- övervakning av Liljeholmsbron, Skansbron och Hammarbyslussen i Stockholm. Leveransen av ett säkerhetssystem till Dunkers Kulturhus i Helsingborg och Arlanda flygplats pågår. Leveransen av trafikövervakningssystem för Essingeleden i Stockholm pågår och projektets första etapp avslutas under innevarande år. Leveransen av områdesskydd till Forsmarks kärnkraftverk har avslutats. Utsikter Samarbeten med ledande aktörer förväntas leda till en löpande produktförsäljning vilket är ett viktigt komplement till dagens projektförsäljning och en förutsättning för framtida tillväxt. Det bedöms att bolagets nuvarande affärsmöjligheter kommer att leda till ökad omsättning och förbättrat resultat under andra halvåret i förhållande till första halvåret. Bolagets styrelse utvärderar olika strategiska alternativ och för att öka handlingsberedskapen beslöts på ordinarie bolagsstämma i maj att bemyndiga styrelsen att kunna öka bolagets aktiekapital genom nyemission med maximalt 3.519.540 kronor. Nästa rapporteringstillfälle Delårsrapport för 3:e kvartalet 2001 kommer att publiceras den 25 oktober 2001. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/24/20010824BIT00180/bit0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/24/20010824BIT00180/bit0001.pdf Hela rapporten