ISEC tecknar avtal om strategisk tekniksamarbete

ISEC TECKNAR AVTAL OM STRATEGISK TEKNIKSAMARBETE ISEC Intelligent Security AB (publ) - Sveriges ledande tillverkare av utrustning för kamerabevakning - har tecknat avtal om att ingå ett strategiskt tekniksamarbete med VCS Video Communication Systems AG i Tyskland, som är en ledande utvecklare av innovativ hård- och mjukvara för digital överföring av multimedia. Samarbetet kommer att kombinera de två företagens unika teknologier och resultatet blir en utökad produktfamilj för kamerabevakning som använder Internet för omedelbar överföring av audiovisuell information på ett säkert sätt och med mycket hög kvalitet. ISEC utvecklar och marknadsför övervakningskoncept baserade på audiovisuell informationshantering i modulsystem. Koncepten har ett tidsförsprång inom marknadssegmenten säkerhetsbevakning och processövervakning. ISEC är ett publikt bolag vars aktie är noterad på AktieTorget. Helsingborg 2001-08-16 För ytterligare information kontakta: Niklas Barringer VD telefon +46 (0)42 - 33 48 00 e-mail niklas.barringer@isec.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/17/20010817BIT00180/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/17/20010817BIT00180/bit0001.pdf