Pressmeddelande från ISEC Intelligent Security AB (publ)

Report this content

Pressmeddelande från ISEC Intelligent Security AB (publ) ISEC utvecklar och marknadsför övervakningskoncept baserade på audiovisuell informationshantering i modulsystem. Koncepten har ett tidsförsprång inom marknadssegmenten säkerhetsbevakning och processövervakning. ISEC är ett publikt bolag vars aktie är noterad på AktieTorget. · Ordinarie bolagsstämma den 4 maj · Bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission · Förändring i styrelsen Ordinarie bolagsstämma hålles i ISEC Intelligent Security AB (publ) i Helsingborg fredag 4 maj 2001. Utöver de ärenden som skall förekomma på stämman enligt lag och bolagsordning, kommer styrelsen att framlägga ett förslag om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemission på högst 879 885 nya aktier i bolaget, varav högst 219 971 nya aktier skall kunna tecknas med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Priset för aktierna skall baseras på aktiens marknadsvärde. Styrelsen föreslås äga rätt att fatta beslut om de detaljerade emissionsvillkoren. Nuvarande antal aktier i bolaget är 879 885. Kallelsen i sin helhet publiceras i Post- och Inrikes Tidningar, Svenska Dagbladet och Helsingborgs Dagblad 2001-04-05. Styrelsen arbetar aktivt med att utvärdera möjligheterna till allianser och eventuella partnerskap i syfte att stärka bolaget och dess position samt skapa lokal förankring på olika marknader. Styrelsens ovan nämnda förslag om bemyndigande syftar till att skapa handlingsfrihet för en kapitalanskaffning. Som tidigare aviserats har de ökade marknadsinvesteringarna ännu inte givit förväntat utfall. Detta kan, om inte andra intressanta alternativ framkommer, medföra att det blir nödvändigt att genom en nyemission utvärdera aktieägarnas intresse av att tillföra nytt kapital till bolaget. Bolagets nuvarande styrelseordförande, Ernst G Knappe har avböjt omval på grund av åldersskäl. Vid stämman kommer förslag att framläggas om att utse advokat Ragnar Lindqvist som ny ledamot och att övriga nuvarande ledamöter omväljs. Om stämman beslutar enligt förslaget kommer styrelsen att utse Rolf Bergström, som varit ledamot av styrelsen sedan 1999, till ny styrelseordförande. Rolf Bergström har en lång gedigen industribakgrund och var under ett antal år i Perstorps koncernledning och chef för Pergo (dåvarande Perstorp Flooring) under detta bolags mest expansiva fas. Helsingborg 2001-04-04 För ytterligare information, vänligen kontakta: ISEC: Niklas Barringer, telefon 042-33 48 00, telefax 042-33 48 01, e- post niklas.barringer@isec.nu eller hemsida www.isec.nu ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT01080/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/04/20010404BIT01080/bit0002.pdf