Mindre söt proteindryck med smak av rödbeta och ingefära. Dessutom vegetarisk.

Report this content

Isikost är en ny aktör i hälsokostbranschen som i vår lanserar ett 20-tal produkter. Med kosttillskott genom en individanpassad prenumerationstjänst är målet att leverera världens enklaste hälsa. Bland produkterna finns en ny typ av proteinpulver, helt vegetabiliskt och smaksatt med naturlig rödbeta, ingefära och svartpeppar.

Med enkla val, rätt kost och tillskott kan många rätta till nivåer och balanser i kroppen och därmed må bättre. Det är visionen bakom Isikost, ett nytt företag i hälsobranschen.

- Marknaden inom kosttillskott är en djungel för många, säger Daniel Wilén, grundare. Isikost riktar sig till människor som vill komplettera sin kost på ett sunt sätt. Oavsett om man vill gå ner i vikt, bygga muskler eller må bättre. Vi vill göra det enklare och skapa ett tydligt urval av bra produkter som också är hållbara i produktion och distribution.

Isikost proteinpulver finns i flera varianter för viktnedgång och träning, varav en är helt vegetabilisk.

- Nästan alla behöver minska det animaliska och öka det vegetabiliska intaget. Dessutom har smaken varit avgörande. Vi ville skapa ett alternativ till de kraftigt sötade proteinpulver som redan finns. Vårt vegetabiliska proteinpulver är baserat på ärtprotein och smaksatt med naturlig rödbeta, ingefära och svartpeppar.

Såväl bars som proteinpulver från Isikost är svensktillverkade och sammansatta på ett sätt som kroppen kan tillgodogöra sig, med så kallad bred aminosyraprofil.

- Många kosttillskott importeras idag från Europa och USA, med högre sötningsnivåer, berättar Emma Åkesson som är livsmedelsagronom. Det är viktigt att vi vänjer oss vid en lägre sötma och många svenskar upplever de importerade produkterna som allt för söta. Därför känns Isikost framåtsträvande. Särskilt att de tagit fram ett vegetabiliskt alternativ.

Övriga proteinpulver i Isikosts sortiment är mango, jordgubb och choklad/chili, alla baserade på ärtprotein eller en blandning av mjölk- och ärtprotein. På sikt är målsättningen att lansera fler smaker och just nu pågår en tävling på företagets facebooksida där allmänheten deltar i smakutvecklingen.

Daniel Wilén, grundare Isikost
Tel: 070-692 10 79, Mail: daniel@isikost.se

ISIKOST
Uppköparvägen 7, 120 44 Årsta
www.isikost.se | info@isikost.se
Tel. 08-480 025 10

Isikost är ett hälsoföretag som gör hälsa enklare för alla. Här erbjuds naturliga kosttillskott och hälsokost med näringsämnen som kroppen kan tillgodogöra sig. Produkterna utvecklas tillsammans med livsmedels-agronomer och produktutvecklare i Sverige, Norge och Danmark. Med fokus på biotillgänglighet, hållbarhet och transparens ska Isikost utveckla branschen genom att påverka både producenter, leverantörer och kunder till att ställa krav på bättre, mer naturliga och säkert framställda produkter inom kost och hälsa.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Isikost känns framåtsträvande. Särskilt att de tagit fram ett vegetabiliskt alternativ.
Emma Åkesson, livsmedelsagronom
Daniel Wilén, grundare