Isofol avvecklar dotterbolag

GÖTEBORG, Sverige, 1 december 2023 - Isofol Medical AB (publ), (Nasdaq Stockholm: ISOFOL), meddelar idag att dotterbolaget Isofol Medical (Incentive) AB, som varit vilande sedan 2021, kommer avvecklas.

Informationen i pressmeddelandet nedan är ämnad för investerare.

Syftet med det helägda dotterbolaget Isofol Medical (Incentive) AB var att hantera teckningsoptioner till anställda. Dotterbolaget har varit vilande sedan december 2021 då de sista teckningsoptionerna överläts till de anställda. Dotterbolagets avveckling kommer leda till minskade kostnader för Isofol Medcial AB (publ). Eventuella framtida optionsprogram kommer att hanteras av moderbolaget.

Roger Tell, tf verkställande direktör
roger.tell@isofolmedical.com

Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 december 2023 kl. 09.00.

Isofol Medical AB (publ) utvecklar läkemedelskandidaten arfolitixorin i syfte att öka effekten av dagens standardbehandlingar mot kolorektalcancer och vissa andra tumörsjukdomar. En fas III-studie av arfolitixorin har slutförts och bolaget utvärderar nu olika möjligheter att genom kompletterande studier och potentiella partnerskap ta läkemedelskandidaten vidare mot en ansökan om marknadsregistrering. Isofol Medical AB (publ) handlas på Nasdaq Stockholm.