Isofol Medicals CFO och vice vd Gustaf Albèrt lämnar under 2023

Göteborg, Sverige, 21 december 2022 – Isofol Medical AB (publ) meddelar idag att bolagets Chief Financial Officer (CFO) Gustaf Albèrt, som innehaft rollen sedan 2017 samt även har varit vice vd sedan 2019, i samråd med Isofol valt att avsluta sin anställning.

Informationen i pressmeddelandet är ämnad för investerare.

Gustaf Albèrt och Isofol har idag kommit överens om att Gustaf lämnar sin position som CFO och vice vd för Isofol Medical. Uppsägningstiden pågår fram till senast den 20 juni 2023 och Gustaf kommer under denna period fortsätta i sin roll som CFO och vice vd.

”Jag vill tacka Gustaf för hans stora engagemang och goda insatser under den tid han varit i bolaget. Gustaf har under sin tid hos Isofol bidragit positivt till bolagets utveckling genom sitt arbete i ledningsgruppen och inte minst det omfattande och krävande arbetet med att finansiera bolaget samt för att säkerställa listbytet till huvudlistan och mid cap-segmentet hos Nasdaq Stockholm,” säger Ulf Jungnelius, vd för Isofol.

Bolaget avvaktar med en eventuell rekrytering av en ny CFO fram tills att styrelsen fattat ett beslut om Isofols framtid.

”Den resa som Isofol har genomgått sedan jag tillträdde min roll för drygt fem år sedan har varit utmanande och intensiv. Tyvärr ledde inte AGENT-studien och allt hårda arbete som Isofols medarbetare lagt ned fram till det som vi hade hoppats på. Jag vill passa på att tacka alla mina kollegor, Isofols ledningsgrupp och bolagets styrelse för ett bra och givande samarbete,” säger Gustaf Albèrt, CFO och vvd för Isofol.

Jarl Ulf Jungnelius, CEO

Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 december 2022 kl. 13:30.

Isofol Medical AB (publ) är ett bioteknikföretag i kliniskt skede som utvecklar och förbättrar nuvarande behandling för patienter som drabbats av cancer genom att öka effektiviteten av de nuvarande standardbehandlingarna med cytostatika. Isofol är fokuserat på att utveckla ett läkemedel för första behandlingslinjen av avancerad kolorektalcancer (mCRC) och försöker förbättra den nuvarande kliniska praxisen genom att realisera den fulla styrkan hos 5-FU med tillägget av arfolitixorin. Isofol har ett globalt exklusivt licensavtal med Merck & Cie, Schaffhausen, Tyskland för att utveckla och kommersialisera arfolitixorin inom onkologi. Isofol Medical AB (publ) handlas på Nasdaq Stockholm.