Kommuniké från extra bolagsstämma i Isofol Medical AB (publ) den 13 februari 2023

GÖTEBORG, 13 februari 2023 – Isofol Medical AB (publ), (Nasdaq Stockholm: ISOFOL), meddelar idag att extra bolagsstämma avhållits och att följande huvudsakliga beslut fattades av aktieägarna.

Beslut om extra utdelning

Styrelsens förslag avseende extra utdelning till aktieägarna med 0,75 kronor per aktie, motsvarande ett belopp om sammanlagt 122 000 000 kronor, uppnådde inte erforderlig majoritet på stämman och röstades därmed inte igenom.

Beslut om frivillig likvidation

Styrelsens förslag avseende frivillig likvidation av bolaget uppnådde inte erforderlig majoritet på stämman och röstades därmed inte igenom.

Styrelsens ordförande Jan Törnell informerade att styrelsens samtliga ledamöter, som en konsekvens av att styrelsens förslag om likvidation inte vunnit bifall, ställer sina platser till förfogande.

Jan Törnell, styrelseordförande
E-post: jan.tornell@innoext.se

E-­post: jungnelius@isofolmedical.com

Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 13 februari 2023 kl. 17.00.

Isofol Medical AB (publ) är ett bioteknikföretag i kliniskt skede som inriktat sin verksamhet på att utveckla och förbättra behandling för patienter som drabbats av cancer genom att öka effektiviteten av de nuvarande standardbehandlingarna med cytostatika. Isofol hade ambitionen att utveckla ett läkemedel för första behandlingslinjen av avancerad kolorektalcancer (mCRC) och försökte därmed att förbättra den nuvarande kliniska praxisen genom att realisera den fulla styrkan hos 5-FU med tillägget av arfolitixorin. Isofol har ett globalt exklusivt licensavtal med Merck & Cie, Schaffhausen, Schweiz för att utveckla och kommersialisera arfolitixorin inom onkologi. Isofol Medical AB (publ) handlas på Nasdaq Stockholm.