Möjlighet till förhandsröstning vid extra bolagsstämma den 5 maj 2020

GÖTEBORG, 15 april 2020 – Isofol Medical AB (publ), (Nasdaq First North Premier Growth Market: ISOFOL), har tidigare kallat till extra bolagsstämma tisdagen den 5 maj 2020. Kallelsen i sin helhet, samt fullständiga förslag, finns tillgängliga på bolagets hemsida, www.isofolmedical.com.

Styrelsen har beslutat att ge aktieägare möjlighet att rösta på förhand, s.k. poströstning enligt 3 § lagen (2020:198) om tillfälliga undantag för att underlätta genomförandet av bolags- och föreningsstämmor, på den kommande extra bolagsstämman. Isofol uppmanar aktieägarna att använda den möjligheten i syfte att minimera antalet deltagare som närvarar personligen vid stämman och därmed bidra till att minska smittspridningen av covid-19.

En aktieägare som vill utnyttja möjligheten till förhandsröstning ska, utöver att vara upptagen i bolagsstämmoaktieboken och ha anmält sitt deltagande enligt kallelsen, använda ett särskilt formulär. Formuläret finns tillgängligt på Isofols hemsida, www.isofolmedical.com under avsnittet ”Bolagsstyrning/Bolagsstämmor”.

Det ifyllda formuläret måste vara Isofol tillhanda senast den 28 april 2020. Formuläret skickas till Isofol Medical AB (publ), Att. Gustaf Albèrt, Arvid Wallgrens backe 20, 413 46 Göteborg. Ifyllt och undertecknat formulär får även inges elektroniskt och ska då skickas till extrastamma@isofolmedical.com. Om aktieägaren är en juridisk person ska registreringsbevis eller annan behörighetshandling biläggas formuläret. Detsamma gäller om aktieägaren förhandsröstar genom ombud. Aktieägaren får inte förse förhandsrösten med särskilda instruktioner eller villkor. Om så sker är rösten ogiltig.

Ytterligare anvisningar och villkor framgår av förhandsröstningsformuläret.

Behandling av personuppgifter

För information om hur dina personuppgifter behandlas hänvisas till den integritetspolicy som finns tillgänglig på Euroclears hemsida.

E­post: jungnelius@isofolmedical.com

Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 april 2020 kl. 14.00.

Om Arfolitixorin

Arfolitixorin är Isofols patentskyddade läkemedelskandidat som utvecklas för att öka effektiviteten av 5-FU baserad kemoterapi primärt för avancerad kolorektalcancer. Arfolitixorin utvärderas för närvarande i en global fas III-studie, AGENT. Arfolitixorin är den aktiva slutprodukten av brett använda folatbaserade läkemedel och kan potentiellt gynna alla patienter med avancerad kolorektalcancer, eftersom arfolitixorin inte kräver metabolisk aktivering för att utöva sin effekt.