De trådlösa träningslurarna Jaybird X2 är bäst i test

Jaybird X2 utnämndes till marknadens bästa trådlösa träningshörlurar i tidningen Ljud & Bilds senaste stortest. I motiveringen lyfter man framför allt fram den överlägsna ljudkvaliteten, men också den långa batteritiden på åtta timmar och den robusta konstruktionen.

I Ljud & Bilds aprilnummer presenteras ett omfattande test av de ledande varumärkena på marknaden där förutom Jaybird även Sony, Philips, JVC, JBL, Jabra och Kitsound medverkade. Ljud & Bild har uteslutande testat trådlösa hörlurar anpassade särskilt för träning och alltså vägt in både ljudkvalitet och motstånd mot svett och väta. Passform, komfort och användarvänlighet var också viktiga kriterier.

Jaybird vann testet tack vare överlägset ljud parat med lång batteritid och hög kvalitet på konstruktionen.

Ljud & Bild sammanfattar:

”Med den uppdaterade X2-modellen fortsätter Jaybird leverera sporthörlurar i toppklass. Ljudkvaliteten är fortfarande bäst i kategorin och så bra att man faktiskt kan ha dem som sina enda hörlurar. De kan bäras på två olika sätt, och man får nu med ännu fler kuddar för en perfekt passform. Men att hitta rätt kombination för att de ska stanna på plats kan vara frustrerande. Om man inte ger upp belönas man med bekväma och välljudande hörlurar som gör träningen roligare.”

Jaybird X2 finns att köpa i konsumentelektronikhandeln och kostar ca 1 690:-.

Isolda AB
Mölndalsvägen 91

E-post: jaybird@isolda.se

Jaybird grundades i USA för bara några år sedan och har på extremt kort tid blivit det världsledande märket inom trådlösa sporthörlurar. Orsakerna är flera; överlägsen ljudkvalitet, lång batteritid, låg vikt och en unik, smidig design som gör att lurarna alltid stannar kvar i öronen när du tränar. Jaybird hörlurar är väder- och svettsäkra och mycket enkla att hantera.

Jaybird distribueras i Norden av Isolda AB.

Snabbfakta

Citat