Isolda är ny distributör i Norden för Wenger väskor

Som ett led i att stärka varumärket Wengers internationella närvaro har Wengers ägare Victorinox ingått ett partnerskap med Isolda.  Isolda kommer som exklusiv generalagent distribuera Wengers väskor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Med siktet på affärsresenärer kommer fokus ligga på hemelektronikbutiker och kontorsfackhandeln.

Isolda är redan Wengers främsta distributör i Norden. ”Vårt mål är att skapa ett starkt fotfäste på den nordiska marknaden och bli den ledande volymleverantören av  väskor för affärsresenärer”, säger Cartsen Kulcke, VD, Wenger Travel Gear. ” Vi är övertygade om att Isolda är den perfekta partnern för att uppnå detta, tack vare sitt starka distributionsnät och sin kompetens inom varumärkesbyggande.”

”Vi är verkligen ivriga att få börja utveckla affärerna för Wenger här i Norden och stolta över att vara kompanjoner med en global marknadsledare med utmärkta produkter och långa traditioner”, säger Marcus Andersson, VD, Isolda. ”Vi har stor respekt för de moderna produkterna med funktionalitet och tillförlitlighet som är oerhört tilltalande för den nordiska konsumenten.”

Bland produkterna återfinns rullväskor, datorväskor, ryggsäckar, axelremsväskor och portföljer. Varje produkt kännetecknas av väldesignad funktionalitet, material av högsta kvalitet och raffinerade detaljer såsom vattentätskikt, säkerhetsfack och reptåligt foder. Var och en är ett bevis på varumärkets passion för kvalitet, precision och enastående hantverk.

Niklas Ehnfors
+46 300-517 81
niklas.ehnfors@isolda.se

Om Wenger Travel Gear

Wenger är det ideala sällskapet för den som reser arbetet eller på fritiden, har en aktiv livsstil och därför värdesätter stil och pålitlighet. Oavsett om det är en rullväska, datorväska, axelremsväska, sportväska, resväska eller ryggsäck – varje produkt från Wenger kännetecknas av väldesignad funktionalitet, material av högsta kvalitet och raffinerade detaljer såsom vattentät botten, lättåtkomliga utrymmen och reptåligt foder. Den robusta men lätta konstruktionen med detaljrikt foder, välbyggda och flerriktade rullhjul, säkra handtag och remmar samt stabila teleskophandtag garanterar bästa komfort och tillgodoser behoven hos även de mest krävande kosmopolitiska resenärer.

Om Isolda

Isolda grundades 1988 och är en nordisk distributör och generalagent med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo och med logistiknav i Jönköping. Isolda fokuserar på tekniska produkter för konsumentmarknaden samt affärs- och kontorsprodukter. Produkterna säljs via ett nätverk av över 3000 återförsäljare. Isolda är en del av Ambia Trading Group.

Citat

Vårt mål är att skapa ett starkt fotfäste på den nordiska marknaden och bli den ledande volymleverantören av väskor för affärsresenärer. Vi är övertygade om att Isolda är den perfekta partnern för att uppnå detta, tack vare sitt starka distributionsnät och sin kompetens inom varumärkesbyggande.
Cartsen Kulcke, VD, Wenger Travel Gear
Vi är verkligen ivriga att få börja utveckla affärerna för Wenger här i Norden och stolta över att vara kompanjoner med en global marknadsledare med utmärkta produkter och långa traditioner. Vi har stor respekt för de moderna produkterna med funktionalitet och tillförlitlighet som är oerhört tilltalande för den nordiska konsumenten.
Marcus Andersson, VD, Isolda