Isolda och Selector Logistik anställer ny VD

I enlighet med Ambias långsiktiga förvaltningsplan stärks nu ledningen av Isolda och Selector Logistik. I fredags tecknades avtal med Stefan Petersson, som tillträder som ny VD för bolagen per den första juni i år.

Stefan kommer senast från Procurator AB, (tidigare Papyrus Supplies) där han i fem år haft Nordiskt ansvar för strategiskt kategori- och sourcingarbete, e-handel, marknadsföring, kvalitet och miljö samt replenishment och master data. Hans organisation om 80 personer fanns i Göteborg, Malmö, Estland och Kina. Stefan har även tidigare erfarenheter från ICA Specialvaror AB som kategori- och inköpschef samt Santa Maria AB som inköpsdirektör.

”Styrelsen har med hjälp av en extern chefsrekryteringspartner utvärderat ett stort antal kandidater och vi är nu glada att kunna utse Stefan Petersson till ny VD i Isolda och Selector Logistik. Hans tidigare erfarenheter kommer att gynna den framtida utvecklingen av båda bolagen” säger Veine Johannson, styrelseordförande i Isolda.

”Jag tillträdde som VD i Isolda och Selector interimt i samband med att bolagen förvärvades av Ambia. När nu Isolda går in i en mer expansiv fas behövs en VD som finns fysiskt på plats i Göteborg på daglig basis” säger Marcus Andersson, VD i Ambia och avgående VD i Isolda och Selector. ”Ambia växer nu också i och med förvärvet av Digital Inn, vilket i sin tur kräver mer tid av mig på kort sikt” fortsätter Marcus Andersson, och avslutar ”Vi har haft turen att kunna fånga Stefans intresse vid en tidpunkt som inte kunde vara mer rätt. Detta är vår kanske viktigaste rekrytering hittills, jag har stora förväntningar på Stefan i rollen som den som ska förvalta och utveckla Isolda och Selector under kommande år.”

”Jag ser fram emot att få börja arbetet med att ta Isolda och Selector vidare i en marknad som är utmanande men som också erbjuder stora tillväxt- och förtjänstmöjligheter”, säger Stefan Petersson, tillträdande VD i Isolda och Selector.

Ambia Trading Groups verksamhet fördelar sig på tre affärsområden; distribution, partihandel samt logistik. Distribution och partihandel bedrivs under namnen Netpact och Isolda, och pack- och logistik under namnet Selector Logistik.

För mer information kontakta:
Marcus Andersson / VD / Ambia Trading Group AB (publ)

0707-17 66 22 - marcus.andersson@ambiatrading.se
www.ambiatrading.se