Isolda tecknar distributionsavtal med Saphe

Isolda tecknar distributionsavtal för den svenska marknaden med Saphe – Nordens mest populära trafikalarm som varnar vid trafikolyckor och fartkameror.

”Vi på Isolda ser enorm potential i Saphe för den svenska marknaden. Sedan starten 2015 i Danmark har Saphe redan byggt ett starkt nätverk med över 500 000 aktiva användare. Det är en fantastisk framgångssaga och vi är stolta att nu få rulla in Saphe på de svenska vägarna för att hjälpa människor att färdas säkrare. Vårt nära samarbete med Saphe stärker Isoldas fokus på innovativa produkter för den mobila människan.”
– Janne Johansson, Manager Operations för Isolda AB

”Vi på Saphe ser stor potential i samarbetet med Isolda och våra trafikprodukter för den svenska marknaden.”

– Mads Bjerregaard, Export Manager för Saphe A/S.

Om Isolda

Isolda är en nordisk distributör med starka varumärken för det moderna kontoret, det smarta hemmet och den mobila människan. Produkterna säljs via ett nätverk av över 3000 återförsäljare i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Isolda grundades 1988 och med vår långa erfarenhet och djupa branschkunskap utvecklar vi sortiment och tjänsteutbud för att vara en inspirerande och innovativ partner till våra kunder, med bästa service, god lönsamhet och efterfrågade produkter.

Huvudkontoret ligger i Göteborg, med filialkontor i Oslo samt logistikcenter i Jönköping. Isolda är en del av Ambia Trading Group, noterat på Aktietorget, där även bolag som Selector Logistik och Netpact Europe ingår. I koncernen arbetar totalt ett sextiotal medarbetare.

www.isolda.se

Om Saphe

Saphe Trafikalarm varnar för trafikolyckor och fartkameror så att du kan nå ditt mål på ett säkert sätt. Saphe startar automatiskt så fort du börjar köra. Det räcker att du installerat appen Saphe Link (för iPhone eller Android) och parkopplat Saphe med din mobil en gång. Så länge du har Bluetooth aktiverat på din mobil så kommer Saphe att starta automatiskt så fort du börjar köra.

Saphe fungerar i hela Europa och används av över 500 000 användare.

Saphe grundades 2015 i Danmark med visionen att bli Nordeuropas mest populära nätverk inom trafiksäkerhet och mobilitet. Vårt fokus är att alltid ge korrekt och relevant information, stilfull design och en enkel användarupplevelse. Saphe har vunnit ett flertal utmärkelser för bästa trafikalarm och appen Saphe Link har toppat App Store i Danmark.

Saphe finns idag att köpa hos bland annat Bilia, AD Bildelar, Kjell & Co och NetOnNet.

www.saphe.dk

Janne Johansson