Speck's Candy Shell Clear är det mest köpta telefonskalet i USA

Det flesta vill skydda sin smartphone, men alla vill inte dölja den. Speck's glasklara skal Candy Shell Clear är det toppsäljande telefonskalet i USA efter att ha hållit förstaplatsen konstant mellan december 2015 och april 2016. Försäljningsstatistiken gäller både i butik och online.

De flesta genomskinliga telefonskal gulnar snabbt eller är tillverkade av tunn plast, men Speck's Candy Shell Clear är tillverkade av samma innovativa material som biltillverkare använder som linsskydd till framlyktorna. Ett hårt, stöttåligt hölje omsluter ett mjukt gummiliknande inre lager som är extremt tåligt, resistent mot UV-ljus och kemikalier och som laboratorie-testats för att säkerställa att det inte gulnar med tiden. Det är första gången som ett sådant material används i ett telefonskal och det har hjälpt Candy Shell Clear att bli en succéprodukt på marknaden.

"Ett genomskinligt skal är det närmaste du kan komma att inte ha något alls som döljer din telefon, men åratal av dåligt designade och missfärgade skal gjorde att folk nästan slutade att köpa dem", säger Speck's designchef, Bryan Hynecek. "Vi ägnade över ett år åt att experimentera med material för att skapa ett telefonskal som är superskyddande men ser ut som nästan ingenting alls."

Speck tillverkar skal och skydd till smartphones, surfplattor och bärbara datorer, designade för att tåla hårda tag, så hårda att de klassas som "Military Grade Protection".

Speck's Candy Shell Clear kostar mellan 199:- och 279:- beroende på telefonmodell och finns i välsorterade konsumentelektronikbutiker.

* Källa: The NPD Group /Retail Tracking Service /Cellphone Device Protection /April2016 /Based on Units samt The NPD Group /Retail Tracking Service /Cellphone Device Protection /Dec2015-­‐April2016 /Based on both Units and Dollars

Niklas Ehnfors
+46 300-517 81
niklas.ehnfors@isolda.se

Specks produkter distribueras i Norden av Isolda, som är en nordisk distributör och generalagent av starka varumärken inom tillbehör och förbrukning till det digitala kontoret och hemelektronik till den aktiva och mobila människan. Produkterna säljs via ett nätverk av över 3000 återförsäljare i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Huvudkontoret ligger i Göteborg, med filialkontor i Oslo och Stockholm samt logistikcenter i Jönköping. Isolda är en del av Ambia Trading Group, noterat på Aktietorget, där även bolag som Selector Logistik och Netpact Europe ingår. I koncernen arbetar totalt ett sextiotal medarbetare.

Snabbfakta

Speck's glasklara mobilskal som är extremt stöttåliga och inte missfärgas är nu det bästsäljande i USA.

Citat

Ett genomskinligt skal är det närmaste du kan komma att inte ha något alls som döljer din telefon, men åratal av dåligt designade och missfärgade skal gjorde att folk nästan slutade att köpa dem. Vi ägnade över ett år åt att experimentera med material för att skapa ett telefonskal som är superskyddande men ser ut som nästan ingenting alls.
Bryan Hynecek, Designchef på Speck