ISP Sport övertar de nationella rättigheterna av digital exponering i appen Forza Football

Report this content

Rättighetsbolaget ISP Sport har tecknat ett samarbetsavtal med Forza Football som innebär att ISP Sport övertar ansvaret för försäljningen av de nationella rättigheterna av exponering i den internationellt uppmärksammade appen Forza Football. – Avtalet innebär att ISP nu på allvar etablerar sig på den digitala scenen och tar ett viktigt steg mot en etablering på den internationella arenan inom sports marketing, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

Genom det nya avtalet förstärks Forza Footballs försäljningsorganisation med två personer från ISP som tar med sig ett etablerat kontaktnät och en beprövad försäljningsmodell av exponering i anslutning till idrottsupplevelser in i organisationen.

– Det är i grund och botten samma framgångsrika modell som vi arbetar med tillsammans med bland andra Djurgården Fotboll, Djurgården Hockey, Malmö Redhawks och Svenska Skidförbundet. Där vi på plats hos klubbarna och förbunden sköter försäljningen av olika kommersiella rättigheter.

ISP Sport är ett snabbväxande bolag som redan överträffat de ambitiösa tillväxtmålen för i år, där omsättningen ökat med mer än 500 procent de fyra senaste åren, från 30 till cirka 150 miljoner kronor. För Andreas Ottermark innebär det nya samarbetet också en viktig pusselbit i företagets fortsatta tillväxtstrategi, som i år belönats med Dagens Industris utmärkelse DI Gasell.

– För oss är avtalet med Forza Football ett stort och viktigt avtal som innebär att vi kan växa tillsammans som företag. Jag ser framför mig en utveckling där vi de kommande åren organiserar liknande försäljningsorganisationer i länder där Forza Football redan idag har många användare som exempelvis i Danmark och i Italien, säger Andreas Ottermark

Fotbollsappen Forza Football finns idag på 26 språk och erbjuder laguppställningar, liveresultat och matchbilder från 500 av världens främsta fotbollsligor. Appen har årligen fem miljoner unika användare över hela världen och antalet nya användare strömmar till i en allt snabbare takt.

– Vår vision är att göra fotbollsvärlden till en bättre plats och tillgänglig för alla. Forza Fooballs produktstrategi är att täcka alla fotbollsmatcher i hela världen och leverera liveresultat från 10 miljoner matcher i veckan. Genom det nya samarbetet med ISP Sport kan vi öka våra intäkter och fokusera på att täcka alla matcher i hela världen, säger Patrik Arnesson, vd på Forza Football.

För mer information:

Andreas Ottermark, vd ISP Sport. Tel: 0706-30 58 80. E-post: andreas@isp-sport.se

Patrik Arnesson, vd Forza Football. Tel: 0703-48 32 22. E-post: patrik@forzafootball.com

www.isp-sport.se

www.forzafootball.com

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna till förbund och föreningar, där alla parter blir vinnare.

Taggar:

Citat

Avtalet innebär att ISP nu på allvar etablerar sig på den digitala scenen och tar ett viktigt steg mot en etablering på den internationella arenan inom sports marketing.
Andreas Ottermark, vd på ISP Sport