ISP Sport tecknar nytt samarbetsavtal med rekryterings- och bemanningsföretaget OnePartnerGroup

Report this content

Rättighetsbolaget ISP Sport och rekryterings- och bemanningsföretaget OnePartnerGroup har tecknat ett nytt marknadsförings- och sponsoravtal för perioden 2019-2022. Avtalet innebär att OnePartnerGroup växlar upp sitt idrottsengagemang under den kommande treårsperioden och även ingår partnerskap med flera olika idrottsförbund.  – Vi har utifrån vår breda rättighetsportfölj satt ihop ett anpassat upplägg för OnePartnerGroup som innebär ett utökat engagemang i svensk idrott året runt, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

Det nya avtalet innebär att OnePartnerGroup nu blir partner till Svenska Skidförbundet längd – Ski Team Sweden X-Country, Svensk Futsal och till de svenska handbollslandslagen på både dam- och herrsidan. Med partnerskapen följer även rättigheten att använda förbunden i sin egen marknadsföring. Sponsoravtalet innehåller även ett helt nytt samarbete med den internationella appen Forza Fotball.

– Med ett utökat partnerskap med flera av landets största och mest folkkära idrottsförbund och landslag ökar effekten av OnePartnerGroups satsning på svensk idrott. Det ökar kännedomen om det egna varumärket i ett positivt sammanhang som berör och engagerar många människor på en nationell nivå, säger Andreas Ottermark.

ISP Sport är ett snabbväxande bolag. För Andreas Ottermark innebär det nya samarbetet med OnePartnerGroup en viktig pusselbit i det egna företagets fortsatta tillväxtstrategi.

– Vi växer gärna tillsammans med våra kunder och hittar gärna samarbeten där vi kan använda våra kunders kompetens och erfarenhet. OnePartnerGroup har hjälpt oss att rekrytera rätt kompetenser och nyckelpersoner till vårt företag oavsett om vi växer i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Anders Mårtensson är marknadschef på OnePartnerGroup, Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag med kontor på 46 platser runt om i landet. Han ser sponsring som ett centralt verktyg för att öka kännedomen om det egna företaget för att kunna fortsätta att växa i hela landet.

– Sponsring av idrott har varit en viktig och framgångsrik del i vårt arbete med att öka kännedomen om vårt företag och vår verksamhet. Under året har vi öppnat upp nya kontor på sex olika platser i landet och under nästa år räknar vi med att etablera oss på ytterligare några lokala marknader.

Satsningen på sponsring av idrott förklarar han med att det är samma värden som genomsyrar idrotten som också är närvarande i OnePartnerGroup.

– Att vara del av ett lag eller ett landslag innebär att man presterar tillsammans med andra. Man hjälps åt för att nå sina mål. På samma sätt arbetar vi tillsammans med våra kunder och uppdragsgivare för att tillsammans hjälpas åt att nå deras mål, säger Anders Mårtensson.

För mer information:

Andreas Ottermark, vd ISP Sport. Tel: 0706-30 58 80. E-post: andreas@isp-sport.se

Anders Mårtensson, marknadschef OnePartnerGroup. Tel: 0736-63 79 36. E-post: anders.martensson@onepartnergroup.se

www.isp-sport.se

www.onepartnergroup.se

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna till förbund och föreningar, där alla parter blir vinnare.

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet.

Taggar:

Citat

Att vara del av ett lag eller ett landslag innebär att man presterar tillsammans med andra. Man hjälps åt för att nå sina mål. På samma sätt arbetar vi tillsammans med våra kunder och uppdragsgivare för att tillsammans hjälpas åt att nå deras mål.
Anders Mårtensson, marknadschef OnePartnerGroup