ISP Sport tecknar nytt treårigt sponsoravtal med Prioritet Finans

Report this content

Rättighetsbolaget ISP Sport och finansbolaget Prioritet Finans har tecknat ett nytt marknadsförings- och sponsoravtal för perioden 2019-2022. Avtalet innebär att Prioritet Finans utökar sitt idrottsengagemang under den kommande treårsperioden och även ingår partnerskap med flera folkkära idrottsförbund.  – Det nya treårsavtalet innebär att Prioritet Finans utökar sitt engagemang inom svensk idrott vilket är väldigt glädjande för de idrottsklubbar och förbund som nu får ett utökat ekonomiskt stöd för sin verksamhet, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

ISP Sport har samarbetat med Prioritet Finans sedan 2012. Förutom att vara en stor kund har Prioritet Finans även fungerat som likviditetspartner till ISP, som vuxit med över 500 procent de senaste fyra åren och som i år omsätter lite över 150 miljoner kronor.

– Vi växer gärna tillsammans med våra kunder och hittar gärna samarbeten där vi kan använda våra kunders kompetens och erfarenhet. Prioritet Finans har de senaste åren varit både en kund och en livsnödvändig likviditetspartner till oss under vår snabba tillväxtresa. För att kunna växa snabbt måste man ha en trygg och säker likviditet så att man snabbt kan fånga nya affärsmöjligheter när de dyker upp. Vår tillväxt hade inte varit möjlig utan det nära samarbetet med Prioritet Finans.

För ISP Sport innebär det förlängda samarbetet främst att det är ett stort uppdrag, men också att ISP Sport tillsammans med Prioritet Finans kan erbjuda klubbar och förbund ett modernt partnerskap som även innehåller finansierings- och likviditetslösningar.

Tillsammans med Prioritet Finans har vi kunnat erbjuda våra uppdragsgivare, det vill säga klubbar och förbund, ett modernt sponsorupplägg där vi hanterar både kommersiella rättigheter och lösningar som säkerställer likviditeten hos klubbar och förbund. Ett aktuellt exempel på det är samarbetsavtalet mellan Prioritet Finans och Malmö Redhawks som ingicks i november förra året, säger Andreas Ottermark, vd för ISP Sport.

Nils Wiberg är vd för Prioritet Finans. Han menar att ISP Sport har en central roll i svenskt idrottsliv och representerar en väldigt bred och attraktiv rättighetsportfölj för de sponsorer som använder sponsring och sports marketing som ett verktyg i det egna varumärkesarbetet.

Avtalet med ISP är en del av vår strategiska satsning på att stödja idrotts- och föreningslivet i hela landet. Idrotten har en viktig och fostrande roll i samhället. Den lär ungdomar att arbeta tillsammans och bidrar till en bättre folkhälsa. Vi vill vara med och finansiera svensk idrott för att det kombinerar möjligheten att göra något bra för samhället och idrotten samtidigt som vi gör något bra för vårt företag, säger Nils Wiberg.

För mer information:

Andreas Ottermark, vd ISP Sport. Tel: 0706-30 58 80. E-post: andreas@isp-sport.se

Nils Wiberg, vd Prioritet Finans, Tel: 0706-26 79 72, nilsw@prioritet.se

www.isp-sport.se

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna till förbund och föreningar, där alla parter blir vinnare.

Taggar:

Citat

– Tillsammans med Prioritet Finans har vi kunnat erbjuda våra uppdragsgivare, det vill säga klubbar och förbund, ett modernt sponsorupplägg där vi hanterar både kommersiella rättigheter och lösningar som säkerställer likviditeten hos klubbar och förbund.
Andreas Ottermark, vd på ISP Sport