ISP Sport tecknar treårigt samarbetsavtal med Erlandsson Bygg

Report this content

Rättighetsbolaget ISP Sport och byggkoncernen Erlandsson har tecknat ett nytt marknadsförings- och sponsoravtal för perioden 2019-2022. Avtalet innebär att Erlandsson utökar sitt idrottsengagemang under den kommande treårsperioden och även ingår partnerskap med flera idrottsförbund.  – Vi har utifrån vår rättighetsportfölj satt ihop ett komplett och heltäckande avtal som innebär en utökad närvaro för Erlandsson i olika idrotter, under olika säsonger och i olika kanaler, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

Det nya avtalet innebär att Erlandsson nu blir partner till Svensk Friidrott, Svenska Skidförbundet längd – Ski Team Sweden X-Country, Svensk Futsal och till de svenska handbollslandslagen på både dam- och herrsidan samt till ungdoms-SM i handboll. Dessutom fortsätter företagets engagemang som huvudsponsor i Djurgården Fotboll, Djurgården Hockey, Malmö Redhawks och Almtuna IS.

– Med ett utökat partnerskap med flera av landets största och mest folkkära idrottsförbund och landslag ökar effekten av Erlandssons satsning på svensk idrott. Det ökar kännedomen om det egna varumärket i ett positivt sammanhang som berör och engagerar många människor på en nationell nivå.

I avtalet mellan Erlandsson och ISP ingår även ett helt nytt samarbete med den internationella appen Forza Fotball.

– Förutom partnerskapet med utvalda förbund har vi i vårt skräddarsydda paket till Erlandsson även inkluderat närvaro vid ett antal stora TV-sända arrangemang inom både fotboll och längdskidor. Partnerskapet med Forza Football innebär även en ökad närvaro i digitala kanaler. Det gör att vi verkligen har maximerat nyttan av Erlandssons satsning på sports marketing de kommande tre åren, säger Andreas Ottermark.

Erlandsson är ett av Sveriges största byggföretag och har de senaste åren medvetet arbetat med sports marketing för att bidra till en positiv och hållbar samhällsutveckling.

– För oss är stödet till idrotten en viktig del av vårt CSR-arbete och vårt samhällsansvar. Vi är ett värderingsstyrt entreprenadföretag som tar ett ansvar för idrottsverksamheten i Sverige som står för en öppenhet för alla. Vi har också som mål att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. Med det nya partneravtalet hoppas vi att allt fler får upp ögonen för vår roliga och spännande bransch, säger Jennie Sahlsten, koncernchef för Erlandsson Bygg.

Erfarenheterna av det tidigare samarbetet med ISP, och de positiva och konkreta resultat som det lett fram till, var avgörande för beslutet att ingå ett utökat treårsavtal mellan 2019 och 2022.

– Vi är väldigt nöjda med det nära samarbetet vi haft med ISP de senaste åren och känner oss nu redo att ta nästa steg och tillsammans med ISP, klubbar och förbund arbeta för att utveckla och stödja svensk idrott. Genom att idrotten engagerar många människor på ett äkta och positivt sätt skapar vår medverkan uppskattning från så väl kunder som hos vår personal. Genuint engagemang är en central del av vår företagskultur och grunden till all framgång.

För mer information:

Andreas Ottermark, vd ISP Sport. Tel: 0706-30 58 80. E-post: andreas@isp-sport.se

Jennie Sahlsten, koncernchef för Erlandsson Bygg. Tel: 0701-89 00 30. E-post: jennie@erlandssonholding.se

www.isp-sport.se

www.erlandssonbygg.se

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna till förbund och föreningar, där alla parter blir vinnare.

Taggar:

Citat

Vi har utifrån vår rättighetsportfölj satt ihop ett komplett och heltäckande avtal som innebär en utökad närvaro för Erlandsson i olika idrotter, under olika säsonger och i olika kanaler.
Andreas Ottermark, vd ISP