Fler avgångar till Tel Aviv

Från och med den 31 oktober 2012 kommer Norwegian flyga två gånger i veckan till Tel Aviv. SAS kommer i november 2012 erbjuda tre direktflyg från Köpenhamn till Tel Aviv.

Norwegian kommer den 31 oktober 2012 börja flyga även på onsdagar. Linjen kommer numera trafikeras på söndagar samt onsdagar. SAS kommer i november flyga tisdagar, torsdagar samt söndagar till Tel Aviv. - Detta öppnar upp för Tel Aviv som en weekendresa för den svenska och danska marknaden, vilket vi är oerhört glad för, säger Uri Taub, Director Israeliska statens turistbyrå. Flygtiden till Tel Aviv är endast ca 4½ timme, vilket inte är så mycket längre än till andra europeiska storstäder.

Göran Nilervall
PR manager
pr@igto.se
Tel. 46 8 213386 Mobil. 46 72 3113386

Israeliska Statens Turistbyrå har som uppgift att marknadsföra Israel som destination i Norden och Baltikum samt att förmedla turistinformation till allmänheten i dessa länder. Israeliska Statens Turistbyrå  arbetar direkt under turistministeriet i Israel. Sammanlagt finns 18 turistbyråer runt om i världen som arbetar med att främja turismen till Israel.

Upplev det unika Israel – Besök Tel Aviv, Party- och Beachstaden vid Medelhavet som aldrig sover – Strosa runt i fascinerade Jerusalem med sina tre världsreligioner – Flyt på hälsosamma Döda havet – Simma med delfiner och snorkla i Röda havets korallrev vid Eilat – Gå i Jesus fotspår i Heliga landet – Vandra i Galiléen med sin häpnadsväckande natur.

Läs mer på www.goisrael.se