Israeliska Turistbyrån medverkar på Midsummer Match Cup och Gotland - ÅF Offshore Race

Med Israels havsnära läge med kuster mot både Medelhavet och Röda havet, faller det sig naturligt att segling och vattenaktiviteter ligger extra varmt om hjärtat. Därför medverkar Israeliska Turistbyrån i år som sponsor både vid Midsummer MatchCup på västkusten 25-29 juni och ÅF Offshore Race i Stockholm 27 juni-1 juli.

Midsummer MatchCup 25-29 juni
Vid Midsummer MatchCup 25-29 juni deltar 14 av världens bästa matchracing team, det är den första matchracing tävlingen i världen där damer och herrar tävlar på lika villkor, i mixade besättningar. Israeliska Turistbyrån är på plats med monter under seglingsfesten och chans finns för besökare att vinna resor till Tel Aviv i olika tävlingar. Tel Aviv, som nyligen stod värd för årets Eurovision Song Contest, har med sina 13 stränder ett brett utbud av havsnära upplevelser och en strandremsa på 14 kilometer med så gott som konstant fint väder. Vid Midsummer MatchCup deltar även en båt sponsrad och stripad av Israeliska Turistbyrån, håll utkik efter den i racet!

Gotland - ÅF Offshore Race 28 juni-1 juli
Från torsdag 28 juni tar segelbåtarna över centrala Stockholm då det är dags för 2019 års upplaga av Gotland - ÅF Offshore Race. Vid de tillfälliga bryggorna som Stockholms Stad lagt ut, runt af Chapman på Skeppsholmen, samlas 300 segelbåtar. Evenemanget är ett publikt event där starten lockar över 100 000 åskådare. Från torsdag 28 juni till söndag 1 juli sjuder eventområdet av liv. Israeliska Tursitbyrån närvarar här med monter och tävlingar och samarbetar vid detta tillfälle med INOKIM som kommer finnas på plats i montern med sina populära el-skotrar. INOKIMs el-skotrar är Israeliskt producerade, hållbart alternativ till bilen/lokaltrafiken för innerstadsmänniskor. I sponsorbyn finns ett 40-tal utställare med olika prova på-aktiviteter och generösa erbjudanden. Det bjuds också på högklassig musikunderhållning från scenen på Skeppsholmen. Men glöm inte att även besöka bryggorna och titta på segelbåtarna som utgör hjärtat i ÅF Offshore Race. Fri entré.

Huvudtävlingen startar på Strömmen söndag 1 juli. Båtarna seglar ut genom skärgården, rundar Gotland och går i mål i Sandhamn 2–3 dygn senare.

Varmt välkommen att besöka Israeliska Turistbyrån vid Midsummer MatchCup och Gotland - ÅF Offshore Race!

Jonna Holmgren, SpoilConcept
+46 70-888 05 02
jonna.holmgren@spoilconcept.se

Israeliska Statens Turistbyrå har som uppgift att marknadsföra Israel som destination i Norden och att förmedla turistinformation till allmänheten i dessa länder. Israeliska Statens Turistbyrå  arbetar direkt under turistministeriet i Israel. Sammanlagt finns 18 turistbyråer runt om i världen som arbetar med att främja turismen till Israel.

Upplev det unika Israel – Besök Tel Aviv, Party- och Beachstaden vid Medelhavet som aldrig sover – Strosa runt i fascinerade Jerusalem med sina tre världsreligioner – Flyt på hälsosamma Döda havet – Simma med delfiner och snorkla i Röda havets korallrev vid Eilat – Gå i Jesus fotspår i Heliga landet – Vandra i Galiléen med sin häpnadsväckande natur.

Läs mer på www.goisrael.se